רשתות חברתיות לעסקים ועל ההבדל שבין שידור לפרסום

 

הבאז סביב הרשתות החברתיות אינו נמוג ואף מקצין. בעוד רבים מכירים בחשיבות העניין הרי שבפועל עפי"י המצב הנצפה ברשת מעט מידי מתרחש בפועל ע"י החברות העסקיות באינטרנט.
סטטיסטיקות המפורסמות לאחרונה מצביעות על כך שעדיין מעט מידי חברות עיצבו אסטרטגיה לפרופיל הרשתי שלהם עם דגש כמובן על רשתות חברתיות .
הטעות הנפוצה ביותר היא המחשבה האינטואיטיבית כי הרשת מהווה מימד נוסף של הפרסום המסורתי שעניינו מקסימום חשיפה פרסומית למקסימום לקוחות פוטנציאלים.

 

רבים מהמנהלים טועים לחשוב כי פרסום בלוגים חשבון טוויטר ו\או פייסבוק דומה לפרסום המסורתי כאשר הרשתות החברתיות הינן מימד נוסף של אותו הדבר. זו כמובן טעות . מרבית חשבונות הטוויטר והפייסבוק לפחות בענף התיירות מפרסמים מוצרים ומחירים ואינם מצליחים ליצור מכירות מחשבונות רשת אלו.
אחת מאבני הבוחן להבחנה בין פרסום מבוסס רשתות חברתיות לזה המסורתי הינה האבחנה שבין שידור לפרסום .
קיים הבדל מהותי בין "לפרסם" את עצמך לעומת "לשדר" את עצמך (באנגלית זה כמובן נשמע טוב הרבה יותר).
בעוד פרסום הוא ניסיון להגיע למקסימום חשיפות למסר פרסומי , הרי שברשתות חברתיות עלינו להיות קודם לכל מעניינים ורק לאחר מכן "להצמיד" לאותו עניין את המסר הפרסומי,בדומה לשידור של תוכנית רדיו או טלוויזיה.
בדיוק כמו שחברות הטלוויזיה מפיקות סדרות דרמה בשביל לשדר בעצם פרסומות, וגוגל מפעילה מנוע חיפוש ובעצם מה שמעניין אותה זו מכונת הפרסום המפרנסת אותה על אותו עקרון פועלות הרשתות החברתיות.
באופן כוללני ניתן לומר כי הנוסחה להפעלת שיווק ברשתות החברתיות הינה : עניין (רגש) מייצר תנועה (גולשים) המתורגמת להעברת מסרי פרסום המתורגמים למכירות . 
"הפרסומת" היא הדבר האחרון שמעניין את חברי הרשת החברתית , קודם לכל כמו כל אחד מאיתנו שקורא עיתון או צופה בתוכנית הקהל מחפש עניין או חוויה מרגשת, אגב כך ניתן להוסיף מסר פרסומי.
וזו בעיני כמעט כל התורה כולה על רגל אחת והשאר זה פרטים טכניים.
המשמעות המיידית לבעל העסק המעוניין (וצריך!) לפתח ערוצים ברשתות החברתיות היא יצירת "יחידת תוכן" בחברה.
לא מספיק להטיל את המשימה על צעיר או צעירה במשרד "שמבינים אינטרנט" אלה יש הכרח לעצב מערכת תכנים מעניינת אטרקטיבית ומרגשת שעל גבה יהיה ניתן להרכיב מסרי פרסום בדרך אל המכירה המקווה.
בפוסט (רשומה) הבא ארחיב על כללים מעשיים לניהול חשבון ברשת חברתית .
שבת שלום
יוסי
הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.