מה משפיע על תנועת הגולשים לאתרים?

אנשי שיווק מחפשים לעתים קרובות אחר סטנדרטים למדידת האפקטיביות של תכניות שיווק שונות. במקרים מסויימים, נתונים מספריים מדויקים עשויים להיות שימושיים ביותר. לדוגמה, כאשר מחפשים נתונים עבור מספרי פתיחה ממוצעים של מיילים הנשלחים ברשימות דיוור.

images 3במקרים אחרים, למשל כאשר אנו מעוניינים לדעת כמה גולשים ביקרו באתר שלנו בעקבות חיפוש "אורגני", התשובה כמעט לעולם אינה חד משמעית.  מעט מאוד אתרים נהנים ממוצע מאוזן של תנועת גולשים בעקבות חיפוש אורגני. רוב האתרים, נופלים לחלוקה של "מעט מאוד" תנועה שמגיעה מחיפוש (כאשר בין רבע לשליש מכלל התנועה מגיעה מחיפוש אורגני) או ולחלופין – "הרבה מאוד" תנועת גולשים שמגיעה מחיפוש אורגני (בין חצי לשני שליש מכלל הביקורים).

ישנם מספר גורמים עיקריים המשפיעים על חלוקת התנועה: הראשון שבהם, החזקת תכנית קידום אתרים (SEO) מתמשכת. אפילו תכנית

שעובדת במתכונת של מספר שעות בחודש הינה בעלת השפעה חיובית חזקה על תוצאות החיפוש האורגני. הגורם החשוב השני, הינו גילו של האתר, ככל שהתקופה לאורכה האתר פעיל, ארוכה יותר, כך גבוה יותר אחוז התנועה המגיעה מחיפושים אורגניים.  גם לכך, יש כמובן גבול, מדובר בטרנד כללי בלבד וישנם יוצאי דופן.

במקביל, רוב האתרים שהנם בעלי סימנים מסחריים, ידועים, חזקים ומבוססים, נוטים לייצר אחוזים גבוהים יותר של תנועה ישירה ואחוזים נמוכים יותר של תנועה המגיעה מחיפוש אורגני.

פעילות אתר באמצעות קידום אורגני בלבד לעולם תייצר תנועה מועטה. נדבך חשוב ביצירת תנועה באתר הינו בניית תכנית במדיה חברתית שתוביל תנועה אל האתר, כמו גם פרסום הודעות יח"צ המשלבות את שם האתר.

מכיוון שמספר גורמים שונים הינם בעל השפעה על סך התנועה האורגנית עבור כל אתר, לא ניתן להשתמש רק בכלי אחד על מאותה,  אך עשיית הדברים הנכונים: קידום אתרים, תכניות יח"צ, בשילוב עם פעילות במדיה החברתית, מייצרת תנועה מוגברת כללית באתר, אשר מהווה ככלות הכל את המדד החשוב ביותר. ישנה כמובן גם חשיבות לאיזון ושילוב שבין הפרסומים, כיול זה נלמד ונמדד בהתייחס להשתנות התנועה באתר.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.