תוכניות הנאמנות של חב התעופה אינן אפקטיביות * הזמנות מועטות ברשתות החברתיות

סקר דלויט מגלה:  

* תכניות הנוסע המתמיד אינן אפקטיביות מספיק

   *שימוש מועט ברשתות החברתיות ובאפליקציות להזמנת כרטיסים  

broken-loyalty-1024x576

סקר מטעם חברת דלויט מספק תובנות חדשות אודות יחסם של הלקוחות לתכניות הנוסע המתמיד השונות שמציעות חברות התעופה, כ-72% מן הנוסעים העסקיים אשר טסים בתדירות גבוהה, משתתפים בשתי תכניות ומעלה מבין התכניות השונות ולמעלה משני-שליש מן הנוסעים משתתפים בארבע או יותר תכניות שונות.

עוד מגלים ממצאי הסקר, כי רק 44% מתוך כלל הנוסעים ו40% מבין הלקוחות העסקיים בוחרים לטוס ב 75% ומעלה מתוך סך המיילים בנסיעותיהם עם החברה ה"מועדפת".

הנשאלים ככלל, כמו גם הנוסעים העסקיים באופן ספציפי, דרגו את החברות במועדוני הלקוחות  כשיקול ה-18 או ה-19 בחשיבותו בבואם לבחור חברת תעופה.

לפי אדם ווייזנברג, סגן יו"ר דלויט LLP, "ממצאי הסקר מראים כי על חברות התעופה לשקול בכובד ראש את הדרך בה מתנהלות כיום תכניות הנוסע המתמיד. אם ברצונן לטפח באמצעותן נאמנות אותנטית של הלקוחות למותג, על חברות התעופה להתמקד בהפיכת חווית הלקוח לאישית יותר, באופן שיגרום לחברי התכניות להרגיש מיוחדים. על התכניות, להיות בעלות משמעות אישית ללקוחות,  מותאמות באופן אישי עבור לקוחות אינדיבידואלים, ולעודד את נאמנות הלקוחות בעזרת תגמולים נגישים".

 loyalty

הבדלים ניכרים בין העדפות כלל הנוסעים לבין העדפות הנוסעים העסקיים, באו לידי ביטוי בתוצאות הסקר. כך למשל, מבין כלל הנוסעים רק 40% מייחסים חשיבות לגישה ללאונג'ים בשדות התעופה, לעומת כ 68% מקרב הנוסעים העסקיים הטסים בתדירות גבוהה.

בנוסף, נשאלו הנסקרים גם לגבי הרגלי תכנון והזמנת הטיולים שלהם, 83% ענו כי הם מבקרים באתרים להשוואת מחירים בכדי להזמין מוצרי תיירות,ו- 72% מתייעצים עם בני משפחה בעת תכנון טיול. בהשוואה לכך, שימוש ברשתות החברתיות הינו פופולארי הרבה פחותרק 13% עושים בהן שימוש עבור מחקר או תכנון, ו 27% בלבד עושים שימוש באפליקציות שמציעות חברות התעופה. במקביל, 80% מהנשאלים מעדיפים שימוש בדואר אלקטרוני בעת התקשרות עם חברות התעופה, כאשר רק 26% מעדיפים התקשורת באמצעות הרשתות החברתיות.

סקר שנערך ביוני השנה ביוזמת התאחדות סוכני נסיעות על ידי חברת Zeta Tools, מגלה כי הנתונים בישראל דומים מאוד לאלו של הקהל האמריקאי. רק 18% מכלל האוכלוסייה מדווחים כי הם מתייעצים עם חברים בפייסבוק בבחירת יעד חופשה בין אם החופשה מתוכננת בארץ או בחו"ל.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.