7 דברים בדרך לתכנון אסטרטגי מוצלח של מדיה חברתית וסלולר

המדיה החברתית התבגרה, ההצלחה של שיווק ויזואלי היא חדשות ישנות ומובייל הוא צו השעה.
שבעה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשאתם מתכננים מהלכים אסטרטגיים

https://fataelblog.com/wp-content/uploads/2014/02/cropped-img_0636-001.jpg

1. אינטגרציה חברתית חוצה ערוצים – לא פשוט כפי שחשבתם
קיימים אתגרים רבים בדרך לאינטגרציה חברתית: מציאת האנשים הנכונים, מציאת שיטת מדידה מתאימה ועוד. זה לא פשוט לצרף מידע חברתי שצורתו היא מטבעה חופשית והוא כל הזמן מתפתח עם התשתית הטכנולוגית וטיב המידע.

2. SoLoMo – Social, Location & Mobile
התנהגות הגולשים מצביעה באופן ברור על כך שה- SoLoMo פה כדי להישאר.
עם הטכנולוגיות החדישות שצצות חדשות לבקרים: טכנולוגיה לבישה, חיפוש לוקלי, הזמנות לוקליות ועוד ועוד – תהיינה הזדמנויות רבות לשילוב יעיל של שלוש המגמות לניהול שיח חכם יותר עם לקוחות.

3. לייקים, שיתופים, תגובות וכד' אמנם מעידים על engagement – אבל מה עם מכירות?
במשך שנים, אנשי הרשתות החברתיות בתחום התיירות הצדיקו את קיומם ב- לייקים, תגובות ושיתופים, ב-2014 הם יצטרכו לשכנע שהערך של שיווק ברשתות החברתיות בא לידי ביטוי גם בפוטנציאל המכירות.

4. חשוב לבחור את הערוצים בחכמה, ליצור Engagement ותמיד תמיד להיות יצירתי ומעורר השראה
לא לכל משרד נסיעות יש את התקציב להיות בכל ערוצי המדיה החברתית, אבל בכל מקום שאתם כן נמצאים בו, כדאי לדעת לעבוד באופן יצירתי. ב- ריץ-קרלטון, למשל, נוקטים בגישה אחרת לכל ערוץ. בפייסבוק, הקהל הוא בעיקר לקוחות – ולכן הם משתמשים בערוץ זה ליצירה ולשיתוף של זיכרונות לגבי המותג, טוויטר מיועד ל-B2B , אינסטגרם לתוכן גולשים וכך הלאה.

5. כחול הוא הצבע החם ביותר – אפילו בסין!
רשת ריץ-קרלטון ערכה מחקר מקיף על מנת לבדוק איזה מהצבעים הוא האפקטיבי ביותר בשיווק ויזואלי. אדום וכתום אמנם נראים חמים ומזמינים, אבל נמצא כי הם מעוררים Engagement במידה פחותה מכחול. הצבע הכחול, אשר במונחי שיווק מסמל שלווה, רוגע ומכובדות והוא הצבע הפופולארי בעולם, מעורר את הכי הרבה Engagement ובכל הערוצים, כולל בערוצי המדיה החברתית בסין (באסיה אדום מסמל כוח ומזל טוב).

6. אל תמהרו לבנות כלים חברתיים באופן פנים ארגוני – בדקו שיש לכם את המשאבים הנדרשים
לצורך שילוב נכון ויעיל של כלים חברתיים, נדרשת הבנה ברורה של היתרונות העסקיים. כדאי לבנות כלים באופן פנים ארגוני רק אם יש לכם את הפניות, המשאבים הכספיים, ואם ידוע לכם מה מטרת הכלי שאתם רוצים לבנות. כדאי לשאול את עצמכם מהם מאפייני המפתח שתשלבו בכלי ואשר יחסכו זמן וייקחו את השיווק החברתי שלכם אל הצעד הבא. חשוב גם לזכור כי כלים כאלה דורשים תחזוק – האפליקציות והערוצים החברתיים משתנים כל הזמן, אז נדרש צוות חזק של מתכנתים ומעצבים שמסוגל להסתגל בקלות לשינויים.

7. רוב העסקים אינם זקוקים לממשק תכנות יישומים (API) עצמאי – במקום, למדו היטב את הממשקים של הרשתות החברתיות
במקום להקים ממשק עצמאי, השקיעו זמן בלהכיר היטב את ה- API של הרשתות החברתיות. כך תוכלו לצרוך מידע רב, ולהשתמש בו לצורך תכנון אסטרטגי. חשוב להבין מה הצרכים שלכם מה-API לפני שמבזבזים זמן על אנליזה ואינטגרציה למערכות שלכם.
המאמר נערך מקריאה באתר: EyeforTravel

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.