איך מידע יכול לעזור לך לשפר פלאים את אסטרטגיית שיווק התוכן שלך

כאשר 60 אחוז מאנשי שיווק ה- B2C מתכננים להגדיל את הוצאות שיווק התוכן שלהם, זה כנראה הזמן הנכון להתחיל לחשוב ברצינות על איך מידע משפיע על אסטרטגיית שיווק התוכן שלך. שמענו המון על תפקידו של מידע בשיווק תוכן, אבל לרוב השיח הזה מוגבל לדיסציפלינות כמו חקר מילות מפתח וזיהוי משפיענים. בואו נראה כיצד באמת שמים 'מידע' בלב אסטרטגיית שיווק תוכן, ואיך משתמשים בו על מנת לחולל שינוי אמתי.

איזה מידע אתה צריך לאסוף?

תמונה

התכנים באתר שלך – בלב כל אסטרטגיית שיווק תוכן יושב לוח מערכת, והמסמך הזה צריך להניע את המידע שאתה חוקר. כל דבר בלוח הזה הוא נושא לחקירה – מסוג התוכן ועד כותרות הבלוג, זמני פרסום, קטגוריזציה של התכנים, מחברים ועוד. אם כבר נמצא ברשותך לוח כזה, אז יש לך נקודת התחלה מצוינת לנתח מה המידע אומר לך על אסטרטגיית שיווק התוכן שלך. באופן אידיאלי תציג את המידע על התוכן שלך כטבלה המראה לגבי כל פוסט שפורסם נתונים כמו כותב, זמן פרסום, קטגוריית תוכן – ובנוסף נתונים לגבי מדדי ביצוע כמו ביקורים, שיתופים, המרות וכד'.   

התכנים של המתחרים שלך: זה נחמד שאתה יכול ללמוד את המתחרים שלך בדיוק באותה דרך, גם אם יש לך פחות נגישות למידע הרלוונטי. סקירה של תכני המתחרים וזיהוי האסטרטגיה שלהם עשויים להיות בעלי ערך רב, לגלות לך הזדמנויות חדשות, ולעזור לך לזהות נושאים שכדאי להתמקד בהם. 

פוסטים מתארחים ותוכן חיצוני: בדומה ללימוד המתחרים שלך, גם לעקוב אחר תוכן שאתה מפרסם בפלטפורמות שאינן האתר שלך – עשוי לדרוש מאמץ מיוחד, אבל זהו מאמץ כדאי. נסה לחלץ את אותם נתונים שיש לך לגבי התכנים המתפרסמים באתר שלך. אם אתה מתמקד גם בSEO, אולי כדאי לעקוב אחר משתנים נוספים, כמו דירוג עמוד.

תוכן במדיה החברתית: מידע חברתי הוא בעל כוח עצום בהנעת אסטרטגיית שיווק תוכן, כיוון שזה יכול לעזור לך בקבלת החלטות – מנושא התוכן ועד משקלו בתכנית הכללית שלך. למשל, אפשר להוציא נתונים מ Facebook Insights על ביצוע לפי סוג פוסט. המידע הזה יכול לעזור לך להבין איך התוכן שלך מתקבל בקרב הקהל. בנוסף, אתה יכול לחלץ מידע מהרשתות אשר יעזור לך ללמוד את הקהל שלך יותר טוב, זאת באמצעות כלים כמו Optimal Social.

מידע נוסף שכדאי לבדוק: קיימים מקורות נוספים לאיסוף מידע, כמו: Followerwonk – שיכול לעזור לך לזהות ולדרג משפיענים; Keyword Planner – כלי של גוגל שמספק מידע על חיפוש מילות מפתח; Ubersuggest – שמציע מילות מפתח קרובות מבחינה סמנטית – שחשוב לקחת בחשבון בתכנית התוכן.

איך למנף את המידע

המידע העשיר שעומד לרשותך כרגע, יכול לשנות באופן רדיקלי את הדרך שבה אתה מנהל את מאמץ שיווק התוכן שלך. השתמש במידע על מנת לחדד ולשפר את מרכיבי המפתח באסטרטגיית התוכן שלך, או אף לחולל מהפיכה באסטרטגיה שלך, במידה והתוצאות מראות שאתה בכיוון הלא נכון. המידע הוא מצפן שיכול להוביל אותך למסקנות שונות, כמו: כדאי להציב יותר תכנים בימים שני ושישי – כי אז המעורבות היא הכי גבוהה; כדאי לבקש מכותב X לכתוב יותר תכנים, או להשתמש בסגנון שלו בהדרכת כותבי תוכן אחרים; כדאי להפחית את הסטטוסים בפייסבוק לטובת תמונות ועוד ועוד. 

התוצאות

אם תעשה שימוש במידע הזה באופן עקבי ולאורך זמן, ותפתח "תרבות מכוונת מידע", תוכל לבצע שינוי משמעותי לטובה במאמץ שיווק התוכן שלך. תוכל להשתפר כל הזמן – למשוך יותר תנועה, יותר מעורבות ויותר המרות ולקוחות. 

למאמר המלא הקליקו 

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.