סלולרי רשתות חברתיות וביג דאטה

העולם מוצף במידע. גילוי המיחשוב מבוסס הסלולר הוביל להרבה יותר פעילות באינטרנט, כמו גם להזדמנויות חדשות לאיסוף מידע מבוסס מיקום. הלקוחות נוהרים למדיה החברתית ומשתפים את העדפותיהם תיסכוליהם בזמן אמת אונליין.

במספר דוחות שערך לאחרונה ה- Business Insider נבחן כיצד כל המידע הזה הוא נקודת המוצא לדור חדש של טקטיקות ואפליקציות עסקיות. הדוחות מנסים לפזר את הערפל  סביב הביג דאטה, ולתאר בבהירות מה זה כן ומה זה לא.

מספרים ופרופורציות: פייסבוק מעכלת בערך פי 500 יותר מידע כל יום מאשר הבורסה לנייירות ערך בניו יורק (NYSE). טוויטר מאחסן לפחות פי 12 יותר מידע כל יום מאשר ה-NYSE.

CIBC – בנק קנדי – צופה שיצור המידע באמצעות סלולר ורשתות חברתיות יגדל פי 50 במהלך העשור הקרוב.

מכשירים שניתן לשאת לכל מקום משחקים תפקיד מרכזי בהתפוצצות המידע .

מיקוד של קהלים ושיווק פרסונאלי, הנובעים מהמידע ברשתות החברתיות, צפויים להיות מסוגי העסקים שירוויחו מהכריית הנתונים בביג דאטה.

61% מאנשי המקצוע בתחום המידע סבורים שהביג דאטה יעביר את תחום השיווק שיפוץ יסודי לטובה (על פי Booz & Company).

ועדיין רוב החברות בעולם ממעטות להשתמש ב-ביג דאטה או להערך לשימוש במקורות מידע ותובנות ממאגרי ביג דאטה.

71% ממנהלי השיווק בעולם אומרים שהארגון שהם עובדים בו אינו ערוך להתמודדות עם הצפת המידע של הביג דאטה במהלך השנים הבאות (על פי מחקר של IBM). הם ציינו את זה כאתגר העיקרי שלהם, עוד לפני פרגמנטציה של מכשירים ותזוזות דמוגרפיה.

לכלום ברור שביג דאטה הוא הדבר הגדול הבא אך מעטים נערכים לנושא כבר עתה או מתכננים לשנות מערכי השיווק וחיבור מערכות לניהול קשרי לקוחות מבוססות ביג דאטה.

שוב ימצא את עצמו מופתע לדבר שהיה ברור מראש שיגיע

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.