Bleisure: business + leisure

טרנד ה-Bleisure אינו חדש והוא קיים גם אם לא הוגדר ונחקר כפי שנעשה בשנים האחרונות.

המגמה של שילוב עסקים ותיירות פנאי מאפיינת את דור אנשי העסקים הצעירים יותר וככל שהיא נעשית באופו מובנה ומוסכם עם מקומות העבודה היא משפרת את שביעות הרצון של העובדים ואת נאמנותם למקום עבודה, כך לפי סקרים שנעשו.

חברת Bridge Street Global ערכה סקר בסוף  בנושא ולפי תוצאותיו 46% מהנוסעים העיסקיים מוסיפים זמן לנסיעה בו הם משלבים תיור וסיור שאינם קשורים לסיבת נסיעתם העיסקית. 83% מנצלים את הזמן הנוסף לעבודה להיכרות של העיר בה הם מבקרים ואת עיקר הזמנים הם מבלים בסיורים-Sightseeing c ביקור במסעדות אופנתיות וסיורי אומנות ותרבות. 75% מאנשי העסקים השותפים לטרנד המתפתח של Bleisure מדווחים שהוא תורם להבנת התרבות והידע שלהם הרלוונטים לעבודה.

הדברים אמנם נשמעים  כברורים מאליהם אולם הם אינן באים לידי ביטוי מספיק בשירותים והאירוח שמספקים מארגני התיירות ובתי המלון.

1214bleisure

התיירות העיסקית לישראל הכוללת גם כנסים אינה מובילה במספרים אך תרומתה בהכנסות כפולה מזו של התייר המגיע מלכתחילה לסיור ותיור בלבד.

התיירות העיסקית מסין לדוגמא, מהווה כשליש מסך כל התנועה והיא מתעתדת לגדול ככל שהסינים ימשיכו להוביל בהשקעות הזרות בישראל.

 

המסקנה המיידית והמתבקשת היא, שחבילת השירותים לאנשי עסקים המגיעים לישראל צריכה לקחת בחשבון את המגמה המתפתחת של ה-Bleisure ולכל מענה של טיסות העברות ומלון יש להציע באופן יזום הצעות בהתאם.

לינק לסקר שערכה חברת  Bridge Street Global בנושא :   קליק לסקר

 

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.