מרכזיותו וחשיבותו של הצילום (והסלפי) בעולם התיירות

לפני כמה שנים כתבתי את הרשומה  "התמונה ברשת החברתית" – החוליה החדשה בשרשרת השיווק בענף התיירות

הדברים נותרו נכונים ואף התעצמו מאוד מאז. בני האדם משתנים ומתפתחים והיום במקום רמ"ח אברים יש לנו רמ"ט אברים עם הצטרפות הסלולרי למכלול גופנו. בכל אתרי התיירות נראים מכל עבר מוטות לצילומי סלפי. פעם תיירים עמדו עם הפנים אל האתר והנוף והיום לפחות לרגעים מספר (החשובים ביותר בעיני התיירים), הם עומדים עם הגב לאתר מצלמים ומצטלמים ללא הרף.

בעולם של היום חווית השיתוף הפכה לחשוב יותר מהחוויה בעצמה .אם בעבר נסענו לבקר באתרי התיירות היום אנחנו נוסעים להצטלם באתרי התיירות. אם לא הצטלמת – לא היית שם.

בעוד שמקומה של התמונה בחווית התייר הפך למרכזי ומוביל, אתרי התיירות, מקומות הלינה והתוכניות שמרכיבים המארגנים אינם מקדישים מחשבה לנושא הצילום והוא מרחף כמוטיב קיים וברור מאליו.

אוסטרליה לדוגמא הכירה בחשיבות התמונה ואף הקדישו לעניין מחשבה ופיתחו "שירותי סלפי" לתיירים בפרויקט המדליק שמוצג בוידאו הזה :

https://youtu.be/LQNexfnYg8E

 

"יועץ צילום בתיירות" הוא תפקיד חדש ומתבקש. גורם שמתייחס לנושא "חווית הצילום" של התייר כעניין מובנה ומתוכנן לפרטיו החל מרגע ההגעה ועד לרגע העזיבה את הארץ. על "חווית התייר" כולם מדברים (ולא עושים מספיק). ״תוכנית הצילום והשיתוף״ בחבילת התיור עדיין איננה נדבך מחייב כמו מקום הלינה ההסעה וההדרכה.

הצילום הוא מרכיב הכרחי בחווית התייר ונדבך מרכזי בצורך שלו לשתף. בימנו חוויה לא תוכל להיות שלמה ומספקת אם לא נוכל גם לחלוק אותה באמצעות הרשתות החברתיות.

בבית המלון צריכים לחשוב על תאורה שלוקחת בחשבון את הצילום באמצעות הסלולרי,ְ המארגנים צריכים לארגן מראש את מקומות הצילום ולסייע בידי התיירים בטיפים לתמונות מוצלחות ומרגשות בזמן הסיור.

מרכזיותו של הצילום בחווית התיור פותחת שער חדש לערוצי שיווק וקידום באמצעות הרשתות החברתיות. מינוף של ״תוכנית צילום״ כחלק מחבילת התיור, יכול לאפשר לגורמי התיירות לעודד שיתוף המתייג לדוגמא את האתר והסיור , באופן שקידומו ישען גם על מבקרים המעידים באופן אותנטי את מה שאנחנו מנסים לספר באמצעות קמפיינים יקרים ומורכבים . תוכנית קידום ברשתות החברתיות באמצעות ״חווית השיתוף המצולמת״ של התיירים הינה תורה חדשה שיש לפתחה ויפה דקה אחת קודם .

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.