עיקר החדשות תחילה

שוב הצפוי והברור מאליו תפס אותנו בהפתעה ואת מקום הדאגות על זמינות חסרה של חדרים לקבוצות עתידיות, החליפה דאגה קיומית לעתיד הענף בשנה הקרובה.
טבעה של האנושות בעידן הנוכחי הוא להאמין שיהיה רע. קל יותר להפיץ חדשות חסרות בסיס על סופו הקרב של העולם מאשר חדשות מושכלות ש״יהיה בסדר״.
מהדורות ערוצי החדשות מזינים אותנו ברצף בלתי פוסק של ידיעות ״רעות״. חדשות טובות זוכות לפינה אזוטרית במהדורות במקרה הטוב.
החדשות הרעות באופן פרדוקסלי הם כוח מניע, חשוב בתעשיית התיירות העולמית. הצורך ״לנוח״ מהחדשת והשפעתן עלינו, דוחק בנו לצאת ליעדים רחוקים מביתנו במטרה למצוא שלווה שהיא בעצם שילוב של יעד יפה שהחדשות בו לא מעניינות אותנו.
בכדי שחו״ח לא נתרגל לשקט והשלווה, אנחנו מקפידים ״לשמור על קשר״ עם ערוצי החדשות הרעות ממקום מושבנו הקבוע.
לנו נדמה שרק משוגעים יבואו לישראל למצוא שקט ושלווה. אנחנו שחיים כאן יודעים ששקט ושלווה הם ״מוצרים״ לצריכה במסגרת סדנאות רוח באיזורים מנותקי תקשורת סלולארית.
הזעזוע והחרדה מסבבי אלימות ומלחמות, בכל העולם, גורמים לענף התיירות לשווק בהיסוס את המדינה כיעד של שקט ושלווה כפי שמבקשים התיירים למצוא. בישראל אנו חיים ב״פוסט טראומה״ כרונית הבטוחה שהעתיד צופן בחובו ימי משבר רבים ונוספים ולא היא.
״התמזלנו״ ומשברים פוליטיים ובטחוניים הפכו לנחלת כלל העולם. בימים האחרונים עקבנו אחרי התקשורת הבינלאומית ומצאנו ש״החדשות הרעות״ מישראל לא מעניינות את העולם. אפילו מדינות העויינות אותנו לא מצאו את הזמן להנפיק הודעת מחאה או נזיפה.
אשרנו שאנחנו משעממים את העולם.
למילה ״דווקא״ אין תרגום ישיר בשפות רבות ובמיוחד באנגלית המקבילה. בשפות אחרות היא בכוונה במיוחד וכו׳.
דווקא עכשיו עלינו, יחד, ובסיוע משרד התיירות, להגביר מאוד את ״החדשות הטובות״ מישראל אצל עמיתנו בחו״ל.
על דרך ההומור (הכהה) אפשר לומר כי התקוות שמבצע ״חגורה שחורה״ יקל ולו במעט, על עומס ההזמנות והמחסור בחדרים ומדריכים התבדה.
אנו תקווה כי משרד התיירות שפעל כך בעבר ובהצלחה, יגביר מאוד את הפירסומים בחו״ל בשבועות הקרובים בכדי להבטיח את המשך שמירת המומנטום החיובי עליו כולנו מברכים ושמחים.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.