ההזדמנות העיסקית באטרקציות וחוויות תיירות פעילה

פס היצור של מארגני התיירות בעולם קשיח. מהרגע שנוצר מתקבעים סביבו נהלים והרגלים שמהווים לעיתים גם חסמים בפני חדשנות והטמעת מוצרים משלימים וחדשים.
בכדי להבין את השינויים הנדרשים בחבילת חווית התיור צריך להעמיק מבט בהרגלי הצריכה של התיירים.
לא כאן המקום לפרט ניתוח הרגלי הרכישה וההעדפות של הלקוחות שבהכרח הופכים למורכבים ומאתגרים יותר בעולם הסובל מעושר היצע בגירויים והצעות לבילוי והנאה.
הרבה נאמר על מרכזיותה של החוויה במוצר התיירותי ומעט נעשה. מספר מגמות ברורות גם למי שאינו שם ליבו למחקר שינויי ההרגלים בשוק.
בעבר לקוחות היו טסים ליעד מסוים במועד מסויים. ״חופש קיץ באיטליה״ לדוגמא. היום רבים מהתיירים בעולם אינם מציינים את היעד אלא את נושא החופשה או מהות החוויה המתוכננת כמו לדוגמא: ״להופעה של״…״לצפות באליפות כדורגל״..״למנוחה״. כלומר, אם בעבר המועד והיעד היו במרכז, הרי שבימנו החוויה במרכז והיא בהכרח יוצרת גמישות רבה יותר אצל התיירים במועד היציאה לחופשת התיירות. 
״דיל טוב״ הפך למושג נרדף של יעד חלומי אליו נוהים התיירים מכל קצוות העולם.
הטיסה ובית המלון נאלצים להתחלק בבכורה שהייתה נתונה בידיהם לטובת פעילויות ואטרקציות תיירותיות. האטרקציות והפעילויות הפכו לגורם השלישי בגודלו בשוק התיירות בעולם ומהווים כבר כ-10% מכלל השוק והיד עוד נטוייה מאוד, השוק נמצא טרם הקפיצה הגדולה.
עדות לבתוליות של חלק שוק זה ניכרת בתורים המשתרכים לפי הקופות באתרים ואטרקציות רבות.
בשנת 2011 רק ל-10% מהאטרקציות התיירותית היו מערכות אונליין להזמנת כרטיסים ומקומות. 
בשנת 2017 גדלו מערכות ההזמנות האינטרנטיות של האטרציות התיירותית ל-50%.
על חשיבותו של סגמנט שוק זה ניתן ללמוד גם מרכישות מרכזיות של ענקי האינטרנט בתחום התיירות. טריפאדוויזור רכשו את ויאטור ובוקון, אייר בי אנד בי פיתחו מערכת להזמנת אטרקציות מסעדות ועוד.
רק בשנתיים האחרונות גייסו סטארטאפים בתחום האטרקציות כ-250,000,000 דולר. 

מפתיע וגם מעודד מאוד לראות כי רק 5% מההזמנות לאטרקציות התיירותיות נעשות באמצעות אתרי ההזמנות הגדולים בתחום התיירות, וחלקם של המארגנים והסוכנים בהזמנות לאטרקציות תיירותיות מרכזי ועלינו לפעול לפחות לשמרו.
בדרך כלל אנו סוכני הנסיעות פסיביים באשר למגמות המשתלטות ואיננו יוזמים במטרה להשאר דומיננטים בתחום.
אין בכלל ספק שכרטיסי הנייר הקיימים יוחלפו בקוד שיוצג באמצעות מכשיר הסלולר.
מכיוון שהצריכה של אטרקציות הופכת למרכזית וחשובה, בפועל נוצרת כאן זירת מסחר מתגלגלת שחורגת ממה שנרכש מראש באמצעות חבילת התיור. 
בתחום מערכות ההזמנות, התיירות הנכנסת בישראל סובלת מפיגור בכל תרתיי משמע. 
חוסר האחידות (סטנדריזציה) מייצר עומס בירוקרטי אצל המארגנים הנאלצים להתאים עצמם לאתרי ההזמנות השונים.
פועל יוצא ולא רצוי הוא שאטרקציות רבות אינן נמצאות על מדף היצור של המארגנים מכיוון שכל הזמנה של אטרקציה כרוכה בהליכים חשבונאיים ידניים.
מוגבלות זאת פוגעת גם ביכולת לייצר מוצרים מורכבים ומותאמים לאופיו וצרכיו של הלקוח.
אחד מהאתגרים בתיירות הקבוצתית היא לאפשר גם חוויה אישית ומותאמת. 
בימים אלו אנו מסיימים איפיון מערכת מידע מקיפה המיועדת להציג מידע כולל מחירונים ומידע בזמן אמת על אתרים ואטרקציות המיועדים לתיירות הנכנסת.
אנו מקווים שנוכל להציג גרסה ראשונית בכנס החורף הקרוב שיערך בכנס IMTM.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.