דיגיטל בקטנה

אנחנו אוהבים לדבר בציוני דרך בכדי לדעת ולהתמצא מאיפה ולאן אנחנו הולכים בכלל ובתעשיית התיירות בפרט. הדיגיטל מהווה נושא שיחה מרכזי קבוע. לקראת סוף השנה והעשור מעט נתונים. מעבר למספרים מגמה אחת ברורה עליה אין עוררין, הדיגיטל משנה את העולם, את בני האדם ובוודאי שאת עולם התיירות.
חברות טכנולוגיות הפכו לחברות תיירות מובילות, שווקים צומחים הפכו לשווקים מובילים בעולם, והלקוחות הפכו את הטכנולוגיה לחלק בלתי נפרד מחייהם.
שוק התיירות גדל וממשיך לגדול ללא הרף בממוצע עולמי של כ – 5% בשנה.

האינטרנט בעולם התיירות הפך לשגעת מדוברת בכל כנס וועידה שנערכו ברחבי הגלובוס.
ולכן יש מקום לברר האם עולם התיירות יכול להחשב כעולם מוטה לחלוטין לדיגיטלי-אינטרנטי .
 
בפועל נכון לסוף 2019 אחוז ההזמנות אונליין בתיירות העולמית עומד על 46%.
יותר כסף ״מתגלגל״ בתיירות האופליין (offline). מצד שני ברור לנו שהלקוחות עושים הרבה יותר  באינטרנט (online) בתחומים רבים ונוספים. הם קונים מוצרים, משתפים חוויות, מתנהלים ומתכננים חייהם בערוצים אונליין שונים כמו מסרונים, רשתות חברתיות ועוד.
בעולם האונליין הסלולר מהווה תחום נפרד. בהזדמנויות שונות כבר אמרנו שאם נולדנו וניתנו לנו רמ״ח איברים, הרי שמאז עידן הסלולר אנו בעלי רמ״ט איברים.
עולם התיירות מושפע מאוד מתחום הסלולר. התיירים משתפים תמונות מהטיול, משתמשים בסלולר לצורכי ניווט, מוצאים אתרים לביקור או מסעדות מומלצות לאכול, לאחר שמצאו מסעדה יצלמו בסלולר את המנה המדהימה שהזמינו וישתפו את כל העולם בתגלית הפרטית שלהם שכבר מאות אלפים שיתפו אותה לפניהם.
  
המדד המרכזי בעולם התיירות לחדירת האונליין הם ההזמנות.


להבדיל מסין שם הזמנות תיירות באמצעות הסלולר הן מעל 80%, בארה״ב ואירופה הזמנות באמצעות הסלולר מגיעות ל-30%.
המחשבה המקובלת שאירופה וארה״ב יצמצמו את הפער לאחוזים המקובלים בסין כנראה אינה נכונה וגם לא צפויה בשנים הקרובות אלא אם תהיה התפתחות משמעותית וחדשה בעולם הטכנולוגיה.
אחת מהסיבות למסקנה זאת ניתן למצוא בחתך הגילאים של תיירים הרוכשים אונליין תיירות.
בעוד שבסין ואינדונזיה לדוגמא אחוז משתמשי האונליין בתיירות בגילאים 18-34 עומד על כמעט 90% באירופה ובארה"ב קבוצת גיל זו במשתמשי האונליין לתיירות עומדת על כ-32%.
 
צעירים בקבוצת 18-34 אינם חוששים להתנסות בדברים חדשים, שמחים להתנסות בחידושים טכנולוגיים ואינם נאמנים להרגלים ישנים.
הבדל מעניין נוסף בין שווקי המזרח למערב קיים גם אצל קבוצות המבוגרים. אחוז משתמשי האונליין בכלל וגם לתיירות בקרב האוכלוסיות הוותיקות במזרח גבוה הרבה יותר מאלו בעולם המערבי. נתונים אלו אמורים להכריע שיקולי אסטרטגיה לשנים הבאות אצל מארגני התיירות. בשבוע הבא נפרט עוד על דרכי ההשפעה של האונליין בתהליך קבלת ההחלטות בתחום התיירות והגורמים המובילים והמכריעים בו .

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.