שינויים, המון שינויים

יש דבר אחד קבוע שאנחנו שומעים כל הזמן. שהכל משתנה כל הזמן וללא הרף.
הסחרחורת הצפויה למי שינסה לעקוב אחרי מרבית השינויים צפויה וחמור מכך יותר משהיא תשכיל היא עלולה לבלבל בלבד. בכל זאת כמה עובדות שכדאי לקחת בחשבון וליישם גם בקטן מאוד.

הקצב
כאמור משתנה הרבה מהר ומפתיע. במידה רבה זה כמו מזג האויר, אין לנו באמת יכולת לשלוט ולהכיל את כל השינויים. השאלה אינה כמה העולם משתנה ובאיזה קצב אלא עד כמה אנחנו משתנים אם בכלל ובאיזה קצב. בעוד שהמציאות משתנה בקצב מטורלל ראוי שנציב לעצמנו ״שעון קצב״ לשינויים ועדכונים בשיטות, מודלים עיסקיים, תמהיל מוצרים הגשתם ועוד ביתנו הקטן. אין סיכוי שנדביק את קצב השינויים במציאות אולם אם נגלה שמעט מדי משתנה אצלנו, גם אם השורה המאזנית התחתונה חיובית ומשמחת יש מקום לדאגה.

בוקינג לדוגמא
בוקינג היא חברת טכנולוגיה שהוקמה ב-1996 ונמכרה לפרייסליין ב-2005.
מעמדה בשוק מאז איתן עד כדי שליטה בשווקים מסויימים ובכל זאת החברה עסוקה כל הזמן בניתוח הבקשות, השאלות וההזמנות של הלקוחות, מנסה ומצליחה לגבש מהם תובנות שמכתיבות שינויים במתכונת הפעילות וסל המוצרים.
כך זיהתה החברה את התפתחות הדירות להשכרה – Airbnb. וכיום כשליש מהיצע החדרים באתר הם דירות להשכרה.
גם בעסקים הקטנים והגדולים שלנו יש אלפי נתונים על פעולות של העובדים, שאלות של הלקוחות, פרופיל מועדי הזמנה הרכבם ועוד ועוד.
ניסיון לנתח תהליכים ופעולות בחברה "במבט על" המתרחק מכל עיסקה ספציפית בהכרח יביא למסקנות מרתקות. די אם ימצא המנהל כי מרבית העיסקאות נסגרות בטווח שעות מסויים במשך היום וידע שבחיי העסק יש ״שעת זהב״ אותה צריך למקסם ועוד אפשרויות רבות ומגוונות מאוד לקבלת מידע ותובנות על מה שעומד להתרחש רק ממבט מובנה פנימה לתוך הר המידע המונח כערמת זבל במרתפי המחשבים שלנו.

טכנולוגיה
הרבה נאמר עליה וכל הזמן. מגמה אחת ברורה, אנשים היום מאמינים בה מאוד. כל כך מאמינים שהיא הופכת למרכיב במוצר עצמו. בלעדיה מוצר טוב ואטרקטיבי ככל שיהיה נראה פחות רלוונטי.
כמה טכנולוגיה משולבת באמת במוצר התיירותי ומה המינימום הנדרש, אלה הם נושאים מתבקשים להתייחסות ויישום כבר בקרוב.

חוויות וסיפורים
הסיפור הפך למושג כלכלי. ״כלכלת הסיפור״ היא מושג מתפתח בעולם העסקים גם כפועל יוצא של דפוסי ההתנהגות הצריכה והשיתוף ברשתות החברתיות. ה-story הופך לשפת תקשורות רווחת.
מומלץ מאוד לצפות בסדרה בנושא בערוץ 11 של תאגיד השידור הציבורי זמין ב VOD.
עוד מעט יהיה בלתי אפשרי להגיש הצעה שאינה בנויה לתלפיות כסיפור מרתק המהווה תחילתה של חווית התייר.

וידאו ותמונות
בנושא הזה הפיגור שלנו ברור.
העולם עמוס המסרים עובר לדבר בתמונות וסרטונים. האמצעי והדרך להעביר את המסר חשובים יותר מהמסר עצמו. התוכן הוא תנאי מקדים ובכלל לא מספיק.
וידאו ותמונות המוגשים באופן מעניין, מרגש, מפתיע ומלהיב יחליפו את האותיות במקלדת בעתיד הלא רחוק.

השלבים בחוויה התיירותית   
המוצר התיירותי כמו שהורגלנו הפך לחווייה תיירותית המורכבת ממספר שלבים שללא הגדרתם כמרכיבים הלכה ולמעשה בפעילות העיסקית, העתיד יהיה מהמורתי.
החוויה התיירותית מורכבת משלב ההשראה שלאחריו תגיע ההזמנה ממשיך לחוויה והטיול עצמם במהלכם מצופה רמת ליווי כזאת או אחרת ולאחר החזרה פתיחת הקשר לעתיד.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.