דיכאון

אווירת הנכאים השולטת בציבור ובמגזר העיסקי, מוצדקת במידה רבה לאור מה שמתחולל מסביבנו בכל הרבדים.
אנחנו האזרחים מפגינים אדישות לדרישות הריחוק-מסכה-הגיינה ובכך מלבים את נגיפי הקורונה להישאר איתנו כאזרחי כבוד משפיעים ואינם נראים.
ברמה הציבורית-לאומית חוגגים כמגפה חוסר הסדר, ניהול מבולבל, לא מקצועי, חסר אחריות ומזיק בדרך כלל לא פחות מהנגיף.
המערכת הפוליטית מפגינה אטימות שיא למצוקתנו האישית והעסקית ואף מגדילה לעשות והופכת את אלה לכלי ניגוח ואמצעים למקח וממכר בבריכה העכורה של הפוליטיקה.
מעל לכל מצטיינים הגורמים המקצועיים בחוסר הבנה ושליטה בניווט כלכלת ישראל במים הסוערים בהם אנו לכודים.
הבריחה מאחריות בכל שדרות הניהול הציבורי גורמת לאין אונות כללית וחוסר תכלית מעשית בפעולות המשרדים.
נראה כאילו שידורי תוכנית הטלוויזיה ״הישרדות-וי.איי.פי.״ השתלטה על תודעת מנהיגי האומה. כולם מתייחסים אל המגזר העיסקי כאל מתמודדים במרוץ אל פסלוני חסינות כלכליים.
מאכזב מאוד לראות כי קברניטי הכסף של המדינה נדחקים לקבל החלטות בהתאם למד הלחץ והזעם הציבורי בעיקר.
את שמקבלים במקומות אחרים בעולם נאלצים אנחנו לעקור מידי מקבלי ההחלטות בחרון אפנו.
ובכל זאת, אם נפנה את מבטנו מעצמנו אל העולם שמחוץ לתא הלחץ הישראלי נראה כי האופטימיות מתחילה לזחול חזרה אל שגרת יומם של מדינות לא מעטות.
בשבועות האחרונים אנו עורכים מפגשים וירטואליים עם נציגי משרד התיירות בעולם ושומעים מהם סקירות מקצועיות ומקיפות על המתרחש בשווקי היעד בכלל ועל המוטיבציה של השווקים לשוב ולבקר בישראל.
דמיוניים ולא אפשריים עד כמה שיתקבלו הדברים, רוח רעננה עם קורטוב של אופטימיות נושבת מבין השקפים המרצדים ממסכי המחשבים בשיחות הזום.
הדיכאון הלאומי שלנו אינו משקף את מצב העולם במדינות רבות וחשובות. בעוד אצלנו המושג ״יהיה טוב״ נחשב לעבירה מילולית, בחו״ל הוא מהווה בסיס לתוכניות עבודה לעתיד הקרוב והבינוני.
הרגשתנו הרעה אינה מהווה אמת מידה אמינה ומדויקת ״בשאר העולם״ לעתיד לבוא. המצב אינו קל בשום מקום אולם העולם מביט קדימה ולמעלה ואף שואף לכיוונים אלו.
חברים רבים מדווחים כי עמיתים בחו״ל ממתינים לאור ירוק ממדינתנו האדומה וברגע שזה יתחיל להתגבש יתחיל המומנטום החיובי לצבור תאוצה.
החדשות הטובות בכל זאת הן שהשיפור המקווה תלוי בעיקר בנו ובמנהיגנו ולא בנגיף ומשפחתו המתרבה בקצב הסילון.
מומלץ לכולנו לנוח מדיווחים בעברית ולפנות לשמוע ולצפות בדיווחים בשפות זרות מהעולם.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.