לאסור בחוק את השימוש ב-״למה לא״ ולחייב שימוש ב-״איך כן״ בלבד

המאמץ העיקרי בימים אלו בפעילות הלשכה הוא פעילות לפתיחת ערוצי ההיגיון וההחלטות לתנועה נכנסת ויוצאת אל ומישראל, ודרישה חד משמעית ובוטה לניהול מדיניות הגיונית בכל מה שקשור לאישור כניסת ויציאת תיירים וישראלים מהארץ. אין חולק על כך שאחד מהסימפטומים החמורים של מגפת הקורונה הוא השיבוש החמור שהתגלה במערכות ההחלטות והניהול בפועל של מדינת ישראל. לטעות מותר וגם צריך במיוחד במצב העניינים הנוכחי אבל לטעות וגם להגן על הטעויות כאילו היו כשל בהבנה של האזרחים, זאת כבר מחלה מסוכנת.  בכדי שהאזרחים יקבלו גזרות שמסכנות את חייהם לא פחות מהאפשרות להידבק, צריך שיהיה בהם היגיון, שקיפות וכוונה אמיתית בתום לב. בעניין התנועה מישראל וממנה התחושה המרכזית היא שמקבלי ההחלטות מגינים על עצמם ולא על טובת העניין והציבור. אתמול בערב נודע על הודעה להתכונן להכנת מתווה שידונו בו ויאשרו אותו בפעם אחרת. המועקה הכבדה גורמת לרבים מאתנו לשמוח מיד ובצדק. לו יסתבר שזה אכן האות ״לפתיחת השמים״ (שמעולם לא נסגרו), מחיאות הכפיים של החתום מטה יצטרפו בהמשך לרוב הצוהל. רק בחודש שחלף הודיעו שליטי הבריאות בארץ ש-1000 חולים הוא קו אדום לאחריו נתדרדר לצורך בסגר רחב. ה-1000 הגיע ואתו התחלפה בין לילה המדיניות הבריאותית והודעה מוסמכת מלומדת ומגובה בשקפים בישרה לעם ולנגיף כי עם הגעה ל-2000 נדבקים ביום נעבור באחת לכאוס בריאותי כמוהו לא ידענו מאז יציאת מצרים.

 

מאותו בית מדרש בדיוק יוצאות ההחלטות המגנות עלינו מפני העולם כאילו היינו צפון קוריאה. אזרחי העולם שאינם בעלי אזרחות ותושבות קבע בישראל אינם רשאים בשום תנאי ובידוד אפילו להיכנס אל הארץ הקדושה. באחת מהישיבות הרבות שהיינו שותפים לה בכנסת הודיע פרופ׳ גרוטו שהפור נפל והשבוע הוא יביא לפני הממשלה המלצה לאפשר כניסה ממדינות ירוקות ללא צורך בבידוד ובדיקות. שמחנו מאוד, היינו בטוחים שבשבוע הבא יתחילו ביישום, יעקבו אחרי ההתפתחויות ויעברו מלמה לא לאיך כן. אתמול בערב התבשרנו שיש הנחייה רוהמי״ת להכין הצעה למתווה שיעלה לדיון. חשוב מאוד להדגיש. השמים פתוחים ומטוסים באים ויוצאים ללא הפרעה ומגבלה. ישראלים רשאים לצאת באופן חופשי וגם לחזור לארץ בתנאי בידוד לא הגיוניים. אסור לאף זר, למעט אישורים יוצאי דופן ודחופים (או לצרכי תפילת המונים וכו'), לבוא אל הארץ.

עמדתנו הברורה: תנו לתיירים להיכנס במגבלות המבטיחות סיכון קטן מאוד, קטן יותר מנסיעה בתחבורה ציבורית או כניסה לקניון בישראל. דרשו בדיקה 72 שעות לפני ההגעה לארץ . בדיקה נוספת עם ההגעה לארץ ועוד בדיקה אפשרית יומיים אחרי ההגעה לארץ (קבוצות תיירים מפוקחות, מנוטרות ומנוהלות) עלות וניהול הבדיקות ע״י וע״ח השוק הפרטי. ברי לכל כל בר בי רב כי תיירים עם שלוש בדיקות בתוך שבוע מהווים סכנה אפסית יחסית לכל אזרח ישראלי המסתובב ברחובות העיר. מצד שני כלכלות הפריפריה התלויות לחלוטין למחייתן בתנועה של קבוצות תיירים תינצלנה.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.