בין תש"פ לתשפ"א

אמר החכם מכל אדם: ״וְזָרַח הַשֶּׁמֶשׁ וּבָא הַשָּׁמֶשׁ… סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ.. כָּל הַנְּחָלִים הֹלְכִים אֶל הַיָּם וְהַיָּם אֵינֶנּוּ מָלֵא״  כי – ״ כָּל הַדְּבָרִים יְגֵעִים  ו- ״ מַה-שֶּׁהָיָה, הוּא שֶׁיִּהְיֶה״.
ראש השנה הוא גם חג מחזור החיים. בניסיוננו להשליט סדר בחיים אנו מחלקים את רצף החיים הבלתי נתפס ומובן לנו בדרך כלל לפרקי זמן בהם אנו נותנים סימנים וטכסים.
בכל שנה במעבר בין שנה אחת לרעותה הצעירה אנו מרבים מילים וברכות. מצפים ״להתחיל מחדש״ ובדרך כלל מיד עם צאת החג שבים להרגלים הישנים.
שנת תש״פ החליטה לעשות סוף לזילות שאנו נוקטים ביחסנו לזמן ומשמעותו.
בשביל לזעזע את אמות הספים הכתירה את עצמה תש״פ לשנת השיא ושנת השפל גם יחד של כל הזמנים.
מהנקודה הגבוהה ביותר הוטחנו באחת לנקודת שפל כמוה לא ידענו ולא שיערנו שקיימת בכלל.
ובכל זאת דבריו של החכם מכל אדם תקפים ונכונים בכל מבחני הזמן.
אין חולק שהטוב והשגרתי יחזרו לרעות בשדות חיינו, על העיתוי והדרך אליו מתקיים ויכוח פולמוסי שלא לשם שמים.
הנזקים החברתיים המצטברים מההתנצחות עולים על כל נזקי הקורונה האפשריים ומכאן שנאחל לתשפ״א שתהיה שנת סובלנות ושלום.
בלעדי שלום ביננו שום חיסון לא יוכל להציל אותנו מעצמנו.
גם בימים קשים אלו נברך על היש. למרות השסעים והצלקות יש לנו ארץ נהדרת. לא פחות מכך יש לנו אנשים משובחים וטובים במיוחד בענף שלנו.
אנשים וחברות נבחנים בעיקר בעת משבר, אם יש מישהו שטורח לרשום ניקוד על ביצועים והתנהלות בזמן המשבר, אין בדל של ספק שאנשי התיירות בכלל וחברי הלשכה בפרט ראויים לכל השבחים והערכה ובכל הרבדים :אישית, חברתית ומקצועית.
אין עוד ענף שנפגע בהיקפים ובעוצמות שאנו סופגים בתיירות הנכנסת לישראל ובכל זאת השיח וההתנהלות נעשים תמיד באופן ענייני מכבד ומכובד.
לא הכל ידוע וגלוי לכולם אך ממקור ראשון אני יכול להעיד כי גם ברגעים קשים ומורכבים היו גילויי חברות ורעות בין חברי הלשכה שמעוררים כבוד רב וגאווה.
את שנת תשפ״א אנו פותחים בסגר הדומה לימי תחילת המשבר ולוואי וזה יהיה הסימן לתחילת יציאתנו ממנו.
אין ציפיה שאת החיסון הרפואי לקורונה יביאו אל העולם אנשי התיירות ובכל זאת את שנת תשפ״א נצטרך להקדיש להחלמה, ריפוי ובנייה מחדש.
אם לקושי יכולנו עד כדי כך הרי שלהחלמה והבנייה נוכל שבעתיים.
הנוסחה ההיסטורית מוכיחה שהטוב יבוא. מוכרח להיות טוב, לעיתים הוא משתהה אך בסוף תמיד שב אלינו.
נאחל לטוב, נחייך ונאיר פנים.
נאמין בטוב שיבוא ונדביק באמונה בו את כולם, את המגפה הזאת נביא על עצמנו ולא ננסה להירפא ממנה.
שנה טובה לכל הממשיכים להאמין בטוב ובמחר גם אם האופק נסתר.
חזקו ואימצו. יוסי פתאל.  

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.