הספירה לאחור החלה במרץ ותסתיים ביוני הקרוב

אין תסריטאי בעולם שיכול היה לכתוב סיפור שיתקרב למציאות הדימיונית בתוכה אנו חיים.
המציאות מצידה ממשיכה להתגבש לעולם חדש שלא הכרנו ולא יכולנו בכלל לשער שיתכן כמוהו.
בעוד המציאות מתקדמת בצעדי ענק למחוזות זרים לחלוטין להגיון והסדר החברתי, אנחנו קפאנו במקום דווקא בשיא ימי הקיץ. 
מחד סדרי בראשית משתנים ללא הרף, ההיגיון הישר הופך להמלצה בלתי מחייבת ומאידך אנחנו בעיקר צופים פסיביים, המומים ומנסים להבין ולאמוד את הדרכים להתמודד עם ההווה הכאוטי והעתיד המעורפל.
עוד לפני משבר הקורונה הייתה הסכמה רחבה כי עלינו להאיץ שינויים ושידרוגים בניהול העסקים. מה שהתבקש אז הופך עתה להכרחי ודחוף. אם טרם המשבר שקלנו תהליכים לשינויים עכשיו נדרשות פעולות חירום מיידיות ומצילות חיים.
ברוח הימים האלה ניתן לומר שלפני משבר הקורונה תכננו טיפולים במרפאות החוץ של בי״ח עתה אנחנו נקראים להתפנות לחדר המיון לטיפולי חירום.
מעט מאוד נעשה באגף ההערכות לשינויים שידרשו להתמודד עם ״כללי המשחק״ החדשים. שלב ההלם הראשוני כלל פעולות לתיקון וצימצום נזקים כולל הזרמת חמצן כלכלי באמצעות הזרמת תקציבים למניעת קריסה.
תחילת שנת תשפ״א היא המועד הטבעי למעבר לשלב השלישי והוא תכנון והוצאתם מן הכוח אל הפועל של שינויים (כולל מרחיקי לכת) בכל ארסנל סדרי העולם שהכתיבו את חיינו עד פרוץ המשבר.

בחודש יוני יופסקו התמיכות הכלכליות לעסקים ולעובדים במתכונת הנוכחית. קופת המדינה תהיה מדולדלת במיוחד.
בכל החודשים הקרובים אנחנו חייבים לעבור ״ממחלקת טיפול נמרץ״ בה אנו שוהים כרגע אל מחלקת השיקום והבנייה מחדש.
למצב הנוכחי יש גם יתרונות. הקיפאון המלא מאפשר שינויים מרחיקי לכת אותם כמעט ולא ניתן לעשות לו היו עסקים פועלים במתכונת מצומצמת.
מבלי לדעת מה בדיוק צריך לעשות ברור שחזרה למה שהיה בלבד כולל תיקונים קלים לא יספיק. 
הנהלת הלשכה החליטה בישיבתה האחרונה לפעול במטרה להאיץ תהליכי שינוי והתאמה ברמת הפעילות הענפית ובמתן כלים שיוכלו לסייע בידי חברי הלשכה שיבחרו לבצוע תהליכי שינוי והתאמות.
הזמן לשינוי הוא עכשיו, נותרו לנו מספר חודשים בודדים להערכות חדשה כמוה לא ידענו ועשינו מעולם. 

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.