rethinkingtourism#

ענף התיירות מופיע בתחתית כל השקפים והניתוחים של העסקים שנפגעו מהקורונה.

עומקו של המשבר הביא לגל של מאמרים כתבות ודיונים על הצורך לחשוב על ענף התיירות מחדש.

״הנורמלי החדש״ הפך למטבע לשון שמופיע בכל דיון העוסק בעתיד ענף התיירות. בלתי סביר להניח שמה שהיה הוא שיהיה, ורק קצב ההתאוששות הוא המשתנה המרכזי ביציאה מהמשבר. ענף התיירות העולמי, בשנה הקרובה לפחות, יפעל במתכונת של הישרדות מחד, ומאידך, יאמץ שינויים הנובעים מהרגלי צריכה והעדפות שונים של התיירים.

קיימת תמימות דעים בעולם באשר להזדמנות והצורך לנצל את התקופה הקרובה לתיקונים מתבקשים של הקלקולים שידע הענף ערב פרוץ משבר הקורונה.

במציאות הישראלית, האילתור הוא ערך שזוכה להערכת יתר ומהווה לעיתים בסיס גם לתוכניות וניהול עיסקי. האם האיתור ותרבות ה״יהיה בסדר״ יספיקו גם הפעם ? לגמרי לא בטוח. גם ללא המשבר הנוכחי, קצב השינוי וההתאמה שלנו לעומת המציאות התזזיתית נמצאים בד״כ בפיגור.

לפחות בשנתיים הקרובות המחיר לא יהיה הדבר היחידי שיעניין את הלקוחות. הלקוחות יחפשו גם בטחון בריאותי ועמידה בסטנדרטים ״ירוקים״, דברים שכמעט התעלמנו מהם בכורח ״תיירות היתר״ שנפוצה בעולם בכלל. עמידה בציפיות הלקוחות בהכרח תחייב סטנדרטים מחייבים שיהיו מקובלים גם ברמה הגלובלית. תיירים ירצו לקבל מידע רב יותר על האתרים בהיבטים האופרטיביים הרלוונטיים לביטחונם האישי.
כיצד מוודאים המארגנים מה יהיה עומס המבקרים בזמן שהות הלקוחות שלהם, יהיה חלק מהפרט שיבקשו המבקרים לדעת מראש. שקיפות תהיה דרישה ברורה ומחייבת.

תמימות דעים קיימת אצל מובילי תיירות בעולם שהדיגיטלי יהפוך לכלי מרכזי מאוד לא רק לפני ההגעה, אלא גם ובמיוחד בזמן השהות והביקור באתרים. עד לפרוץ הקורונה סעיף ניקיון לא היה בהצעות המחיר והתוכניות המוצעות, בעתיד הקרוב הנושא יהווה מרכיב בלתי נפרד.

בטחון, מענה לבעיות בזמן אמת, עדכונים שוטפים, קבוצות מטיילים קטנות יותר, הבטחה להימנע מצפיפות, מתן תשובות מראש לבעיות שעלולות לצוץ, קשר דיגיטלי-סלולרי ועוד, יהיו חלק מחווית התיירות המעודכנת. חתך הגילאים בקבוצות המאורגנות ומעמדם הכלכלי בוודאי יהיה רגיש יותר למגמות צפויות אלו.

נושאים אלו מהווים הכבדה תיפעולית שכרוכה גם בעלויות נוספות, אך מהווים גם הזדמנות עסקית בתקופה בה יידרש גורם מארגן שאפשר לסמוך עליו.

עוד לפני המשבר נדרשנו וגם הדחקנו את הצורך לתאם ביקורים באתרים. בישראל קיים אתגר של תיאום מול הרשות הפלסטינית, אתגר שהממשלה טרם התחילה לחשוב כיצד יטופל. החיסונים מהווים קרן אור ראשונה וגם סימן לצורך שלנו לתת את הדעת גם במעשים לחשיבה מחדש ועידכונים מתבקשים בתיירות הנכנסת לישראל.

https://www.youtube.com/watch?v=mDF9JZraBi8
הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.