תודה לך שנת 2020

מגיע לה תודה בעיקר על כך שהיא עוזבת.
אמנם עוזבת אבל מותירה אחריה חותם עמוק וגם צאצאים שעוד ילוו אותנו בשנת 2021.
כמעט כל שנה שמסתיימת אנחנו ממהרים להשליכה לפח ההיסטוריה בתקווה מוגזמת שזאת שתבוא אחריה תהיה טובה הרבה יותר.
אוסקר ויילד אמר, שאיחולים לשנה החדשה דומים לרישום המחאות נדיבות מחשבון בנק שאין לנו.
האמת הפשוטה היא ששנה אינה מסתיימת וחדשה לא באמת מתחילה. בכל יום מתחילה שנה חדשה.
ההתמסרות שלנו למועדי השנה ובמיוחד לאלו של המעבר בין השנים, נובעת מהרצון להשליט סדר מסויים במהומת החיים, ולאפשר לנו להתחיל מחדש בתקווה לתוצאות טובות יותר, לעיתים אנחנו מנצלים את ההתחלה החדשה בעיקר בכדי לשוב להרגלים הישנים.
שנת ה״ברבור השחור״ שהסתיימה הייתה רעה בעיקר גם בגלל שלא יכולנו לה. שיטת החיים שעיצבנו עד אליה קרסה ואיכזבה.
הרצון הטבעי שלנו הוא לשכוח את 2020, למחוק אותה מהתודעה, בכדי לשוב להרגלי החיים שקדמו לה. יתכן שזאת טעות. אסור לשכוח את  2020, היא חייבת להישאר ברקע כל ההכנות החגיגיות שאנו עושים לקראת 2021.

שנת 2020 הייתה גם הזדמנות יוצאת דופן לגלות מחדש את פניהם היפות של חברי הלשכה ואת האיכויות הנדירות שמאפשרות לחברי הלשכה לעמוד במשבר הזה מבלי לאבד צלם אנוש וקור רוח.
חברי ההנהלה, מתנדבים ושליחי ציבור, כולם פינו תשומת לב ועשו רבות למען חברי הלשכה. את התוצאות ניתן היה לכמת בחשבונות הבנק ובתרומה המקצועית.
ההצלחה להכניס מתחת למטריית התמיכות של המדינה את כל העסקים עד 400 מיליון שזה הקו העליון של מחזור חברי הלשכה היא הישג אדיר.

הנהלת הלשכה כולה והיו״ר דני אמיר, פעלו רבות על מנת לעדכן את קרן השיווק באופן שתוכל לסייע בתמיכה יוצאת דופן בעובדים שממשיכים לעבוד במשרדים, בשביל לשמור על הגחלת. ביומה האחרון של השנה התבשרנו שהבקשה שלנו לתמיכה המיוחדת הוכפלה, ותתאפשר המשך התמיכה עד מרץ 2021.
גם משרד התיירות, על שריו המתחלפים, ובעיקר הצוות המקצועי ברשות המנכ״ל אמיר הלוי, יצא מגדרו בכדי שלסייע ולפעול אצל כל הגורמים כדי לאשר את התמיכות המיוחדות. אנחנו מודים לשרה ח״כ אורית פרקש הכהן, למנכ״ל אמיר הלוי, ולכל הצוות, כולל דיקלה שיינפלד,עמי אלון, שרה אמסלם, רם ליסטמן, קרן שפר, גדעון אליאס ועוד רבים שקצרה השורה מלפרטם, ואשר היו שם בשבילנו. 

איחולי השנה החדשה רלוונטים בעיקר בגלל הצורך שלנו להתחיל מחדש על בסיס הקיים שהיה.
העולם כנראה לא ישוב להיות מה שהיה ואנחנו נידרש לבנות מחדש ולתקן.
 מי ייתן שיהיו לנו התבונה והכוח להתחיל מחדש.

בברכת שנה אזרחית טובה.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.