פיקציית הדרכון הירוק

הגבול הרחב מאד בין מציאות למציאות מדומה מצטמצם, ולעיתים אף נמוג- ממש כמו במקרה של ״הדרכון הירוק״.
בחדשות הערב כבר מדווחים כתבים נמרצים, על כך שמחוסנים שעומדים לקבל דרכון ירוק,  ממהרים לעשות הזמנות לחופשות בחו״ל, ובעיתונות כבר מעדכנים סוכני נסיעות כי יקבלו הזמנות רק מבעלי דרכון ירוק.

נותרה רק בעיה אחת קטנה ומשמעותית מאד- אין ולא יהיה קשר בין הדרכון הירוק לנסיעות לחו״ל. הדרכון הירוק תכליתו הוא ניסיון למשטר את תנועת האזרחים בתוככי ישראל בלבד, הא ותו לא. בהקשר זה ראוי להעיר, כי הגבלת תנועת אזרחים לאזורים מסוימים בגלל שאינם נושאים דרכונים ירוקים, אמורה ״לבלות״ שעות לא מועטות בין כותלי בית המשפט.

אם לא ירוק-אז מה כן? התשובה היא סגול.

משרד הבריאות הודיע השבוע (ראו בשקפים המצורפים מעלה) כי מתחסנים יקבלו ״תעודה סגולה״ המאשרת כי הם מחוסנים. את האישור הסגול ניתן יהיה להדפיס במדפסת הביתית בשחור-לבן. כמו כן, ניתן יהיה להדפיס את האישור בשפה האנגלית. הדרכון הסגול באנגלית יהיה מוכר בישראל בלבד לצורך פטור מחובת בידוד בחזרה מחו״ל.

אם למישהו נדמה שמדינות בעולם, כולל ישראל, יקבלו תיירים המחזיקים באישור שהודפס בביתם כאסמכתא תקפה לאישור קבלת חיסון- כנראה שטעות בידו!

בעוד משרד הבריאות ממהר לפתח את אפליקציית ״מגן 3״ שתהיה ״הדרכון הירוק״ לשימוש בתוך ישראל בלבד- מתקדם העולם ליצירת תקנים משותפים מוכרים ובינלאומיים לתעודת חיסון שרמת אמינותם תהא קרובה לכרטיסי עליה למטוס או כרטיסי אשראי בנקאיים.
בעולם ישנם שני פרויקטים מרכזיים אליהם הצטרפו עשרות מדינות וחברות תעופה מובילות בארה״ב ובאירופה, המתקדם ביותר הוא CommonpPass והשני –IATA Travel Pass.

טוב תעשה ישראל אם תחליט מראש שהיא מקימה את בסיס הנתונים של המחוסנים בפורמט שיוכל להשתלב בתקנים הבינלאומיים.
ֿהדברים חשובים עבור אזרחי ישראל שירצו לנסוע לחו״ל, אולם הם חשובים אף יותר עבור ענף התיירות הנכנסת, המשווע לסטדנרדטים אותם יוכל לפרסם לעמיתים בחו״ל.

בפנייתנו השבוע לועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת שדנה בנושא ״הדרכון הירוק״ ניסינו להפנות את תשומת הלב של נבחרי הציבור לנושא. בעקבות כך, העלה יו״ר הועדה, ח״כ יעקב אשר את השאלה בפני שר הבריאות, יולי אדלשטיין. שר הבריאות מצדו ענה, כי המשרד מצוי בקשר עם העולם בסיוע משרד החוץ. כאשר פנה יו״ר הועדה לנציג משרד החוץ, זה ענה שהם מבררים. זהו.

בערך בסוף חודש מרץ, נוכרז רשמית כ״עדר״ (חיסון עדר) ויש לצפות שיהיו הקלות שיאפשרו יציאת ישראלים לחו״ל וכניסת תיירים מחו״ל.
התקנים לאישור כניסת תיירים, כולל עם אישורי בדיקת קורונה או תעודת חיסון, צריכים להיות כבר מוכנים.
אחרי שיתעוררו האחראים להחליט מה יהיו הדרישות והתקנים לקבלת אישורים לנכנסים מחו״ל, יתחילו בתהליכים הבירוקרטיים, שיהפכו את היישום למשהו שיהיה דומה במקרה הטוב ליישום הקמת מעבדת הבדיקות בנתב״ג.

שיהיה לנו בהצלחה עם עצמנו.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.