עליית מדרגה בשפל המדרגה

צופה מהצד שאינו מעורב במהומת המציאות בישראל, עוד עלול להגיע למסקנה כי ההיגיון הישר והיושרה אסורים אצלנו בחוק קורונה מיוחד.
מניפולציות מילוליות מפורסמות כאילו היו חוות דעת מקצועיות מנומקות, ואין הדברים כפי שהם מתחזים להיות. מצאו להם קברניטי הקורונה ותאומיהם הפוליטיים, שיטה להעביר כל מסר והחלטה, גם אם אינם נטועים בשכל הישר וההיגיון המתבקש, באמצעות שילוב המילים "חשש", ו"ספק", הפונות למחנה הנמוך ביותר בנפש אזרחי מדינת חלם.
כך למשל, הומצא מתכון מילולי לפיו יש לשלב בכל משפט והחלטה את המילה "ווריאנט", לתבל במילה "חשש" ולהוסיף קורט של "ספק", בין ובתוך השורות.
בפני מאפה וורבלי זה, אין הבריות יכולות לעמוד, ומיד עם הופעתו הוא נלעס על-ידי המוחות השטופים בחוסר וודאות, המלובה כאילו הייתה אש התמיד. ה"מהדרין" מוסיף גם שם של מדינה- "אנגלי", "דרום אפריקאי", או לאחרונה "הודי".

מאז שמשרד הבריאות הודיע כי החל מחודש אוגוסט 2020 תתאפשר כניסת קבוצות תיירים מפוקחות, הוא אינו חדל לחזור בו מההודעה ההיא ומכל ההודעות הדומות שפורסמו מאז.

הפיילוט שאמור להגיח לאוויר העולם ביום 23.5.21, מקרטע עוד לפני לידתו הצפויה. כבר עתה ברור שבואו לעולם יהיה בקול דממה דקה, מלווה בשטף של הסתייגויות וחששות (אין זה יהיה מופרך להניח כי לא יתקיים במועד המתוכנן).
הניסיון לדחות ואף לחזור מהכוונה להתחיל כניסת קבוצות תיירים מחוסנים לישראל, תוך שימוש חוזר במילה "ווריאנט הודי", הוא לא יותר מאשר פעולת הסחה מהעובדה שמשרד הבריאות טרם הקים מעבדה לבדיקות סרולוגיות, המהווה נדבך מרכזי במתווה לכניסת קבוצות תיירים מחוסנים לישראל. הפיאסקו של הקמת המעבדה הסרולוגית כבר החל, והוא אמור להתעלות על אחיו הבכור- המעבדה לבדיקות PCR (כזכור בצו בית-משפט נפסל המכרז ומפעיל אחר ייכנס בנעלי הנוכחי ויפעל במחיר שיהיה גבוה בהרבה).

הישראלים המחוסנים אשר חופשיים לטוס לחו"ל, מהווים בחזרתם לארץ, סיכון דומה לכל תייר מחוסן המבקש להיכנס לישראל. לו החשש מהווריאנטים היה אמיתי ומבוסס, לא היו מתירים לישראלים מחוסנים לצאת למדינות העולם (ולייבא ווריאנטים כמו תיירים, כטענת משרד הבריאות). ההבנה הרפואית של מארגני התיירות לישראל מוגבלת לעניינים שבנפש האדם ומצב רוחו, ולכן אנו נתלים בדברים שאומרים מומחים שרק אתמול היו חלק מהמערכת הבירוקרטית הרשמית, כמו לדוגמה פרופ' איתמר גרוטו.

מדיניות ההפחדה של הממשלה מבקשת לחפות על כישלון בהערכות להפעלת המתווה-הא ותו לא.
כך לדוגמה: ביישוב מסוים נדבקו תלמידים בקורונה, מיד מיהרו להפיץ הודעות צעקניות על "התפרצות" חמורה שעלולה לצאת מכלל שליטה (מרבית ההודעות תובלו בחריפות על-ידי שימוש במילה "הודי").
רק לפני מספר שבועות מספר רב של אלפי נדבקים ביום נחשב למצב שניתן וצריך לשלוט בו מבלי להטיל סגר מחניק. הגדילו אתרי החדשות והוסיפו גודל לאותיות הכתובות. הגדיל עוד אתר וואלה לעשות, והוסיף לידיעה על הידבקות התלמידים, תמונה של שריפת גופות בהודו.

בסופו של דבר תגולגל האחריות למחדלי המדינה לפיתחנו, ואנחנו ניאלץ לשאת בה.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.