את נגיף הקורונה מחליפה בימים אלו מגיפת "הפרוצדורה"

לאחר שהתחסנו וקיבלנו תואר רשמי לכך שאנחנו "עדר" עמיד בפני מחלת הקורונה, ורגע לפני שאנחנו פונים לשקם את הריסות העסקים- אנו ניצבים בפני הנוראית והקטלנית מכולן- "ה-פ-ר-ו-צ-ד-ו-ר-ה".

בימים אלו, מגבש משרד הבריאות את המתווה לכניסת תיירים לישראל שאת עיקריו (המקלים מאד ביחס לפיילוט) שלחנו אליכם.
במקביל, במשרד הפנים החליטו להקדים פרסום לסיכום בין שני המשרדים, והפיצו הודעה על המתווה הצפוי.
רגזו מאד אנשי משרד הבריאות, כנראה, וכבר למחרת בבוקר (היום) התחילו להופיע בתקשורת ידיעות על "סכנת נתב"ג" והצורך "לחשב מסלול מחדש".
"צריך לאשר", או בשמה הידוע יותר- "הפרוצדורה", הושלכה אל הזירה, ועתה ממתין השוק כולו בדריכות ובעצבים לפרסום הסופי והרשמי של מה שכבר ידוע ופורסם.
לא נותר לנו אלה להמתין לסיום מחול הפרוצדורה בין פקידי הקורונה.
לעת עתה, עדכנו את מסמך השאלות והתשובות שהעברנו אליכם לפני כשבוע, הוספנו את שעלה מהודעת משרד הפנים, והוא מפורסם בהמשך עלון מידע זה. 

*******************************
בסוף החודש (בעוד כ-7 ימים) יפוג חוק הקורונה, במסגרתו תמכה המדינה במסגרות העסקיות ובעובדים במסגרת תכנית החל"ת.
כמעט מדי יום אנו מקיימים דיונים מפורטים עם משרד התיירות ואגף התקציבים באוצר. רצון וכוונה יש, אך טרם נמצאה ה"פרוצדורה" שתאפשר לכוונות הטובות להפוך למעשים ולתקציבים בפועל.

כזכור, אנו פועלים בשלושה מישורים מרכזיים:
תמיכה במסגרות העסקיות. תקציב חודשי- 6 מיליון ש"ח.
חל"ת לבני 45 ומטה. תקציב חודשי- 1.5 מיליון ש"ח.
המשך תמיכה במומחים באמצעות קרן שיווק. תקציב חודשי- 1.2 מיליון ש"ח.

לוח הזמנים הקצר מאז קום הממשלה, הסעיף בהסכם להקמת הקואליציה והצפי לאישור תקציב המדינה רק בעוד כ-140 יום, מהווים כולם תנאים מגבילים להתקדמות מהירה.
נעדכן ברגע שיהיה חדש.

המצב הנוכחי, לפיו בעוד שבוע יסתיימו התמיכות ואין אופק תקציבי, הוא בלתי סביר. מצד שני, בישראל ה"בלתי סביר" הוא ההגיוני החדש.

(יוסי פתאל).
הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.