החלטת יאט"א 787 – פיתוח פרוייקט ה – NDC

 

ב-11 למרץ 2013, הוגשה על ידי יאט"א לאישור ה- DOT (משרד התחבורה האמריקאי), בקשה לאישור פרוייקט ה- NDC, פועל יוצא של החלטה 787, לפיה, יאט"א תוציא לפועל פורמט טכנולוגי חדש לחילוף נתונים בדרך אלקטרונית, שיהווה למעשה את הסטנדרט היחיד לתקשורת בין בסיסי הנתונים של חברות התעופה.
 

 

באם אישור זה אכן יתקבל, יהווה הדבר מהפכה של ממש בכל האמור לגבי סחר של כרטיסי טיסה ומוצרי תיירות באשר הם.  כידוע, חברות התעופה ברחבי בעולם מנהיגות בשנים האחרונות מגמה ברורה של מעבר לסחר ישיר בכרטיסי הטיסה שלהם. התלות ב GDS, כמערכת מרכזת בעולם התעופה אשר מאפשרת תקשורת בין מערכות הזמנת הכרטיסים של כל חברות התעופה, מנעה מהן עד כה להוציא מהלכים שכאלו לפועל באופן מלא.

 

כעת, באם תצא לפועל החלטת יאט"א כמתוכנן, תפחת מאוד התלות בשימוש ב-GDS ותתאפשר הפצה ושיווק של כרטיסי טיסה (ומוצרי תיירות נלווים) על ידי חברות התעופה בכל הדרכים האפשרויות ללא כל תלות במערכת ספציפית.
להחלטה זו, באופן ברור, השלכות מרחיקות לכת ובלתי נמנעות על סוכני הנסיעות אשר עובדים כיום באופן כמעט בלעדי עם מערכת ההזמנות של ה-GDS. מעבר להשפעה עתידית זו על סוכני הנסיעות, מודאגים ארגונים להגבלים עסקיים ואיגודי תיירות בעולם, ובארצות הברית בפרט, מן התוצאות שיכול להניב שיתוף פעולה שכזה בין חברות התעופה. תיאום מעין זה, עלול, לטענתם, לפגוע בתחרותיות שבין חברות התעופה באופן שיתורגם  לפגיעה ישירה בצרכנים.
 
כמו כן, נשמעים קולות ביקורת רבים על טיבה של שיטת התמחור שתונהג במערכת.  השיטה, עתידה להיות בעלת מאפייני   ,Tailor Made כלומר,להציע מחירים לפי  נתונים שיוקלדו על ידי הלקוחות, ולא בשיטה של השוואת מחירים כפי שנהוג במשרדי הנסיעות ובמסחר בכרטיסים באינטרנט כיום. הנהגה של שיטה מעין זו, עלולה להביא לאבדן שקיפות מול הקונים ולפגיעה ביכולת שלהם לערוך השוואות אובייקטיביות.
השבוע, תמה תקופת חלון ההזדמנויות שניתנת לציבור על ידי ה-DOT להביע את דעתו בנושא, וכעת תלויה ההחלטה בידיהם של אנשי משרד התחבורה האמריקני. אמנם מדובר בתהליכים גלובליים אך ברי לכל שההשלכות על התעשייה גם בישראל יכולות להיות מרחיקות לכת.

אני באופן אישי סבור כי לא ניתן לעמוד בפני חידושים טכנולוגיים באמצעות הליכים מינהלתיים. סוכני הנסיעות אינם המקום לרכוש במחיר הזול ביותר. המחיר אמנם חשוב למי שרוכש באממצעות סוכן נסיעות אבל אינו הגורם החשוב ביותר.
 
הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.