הסגר גרסה 2.0

לזכותם ורוע מזלם של חברי הלשכה ״הגענו״ ערוכים ומוכנים למעלה מהנדרש לסגר 2.0 עליו הכריזה הממשלה.
חודשים של הכנות מאונס מביאים לכך שהסגר ״תופס״ אותנו מוכנים וערוכים. מבחינת חברי הלשכה מה שהיה עד פרוץ הסגר ימשיך להיות עם כניסתו לתוקף. ההווה הכאותי מרחיק מחשבות על עתיד כל שהוא. בכל זאת ראוי שיהיה תיכנון והערכות לעתיד לבוא בטווחים שעולים על 24 השעות הקרובות.
הגל השני והסגר הנכנס היו צפויים, ידועים וברורים ובכל זאת העולם נתפס בהפתעה מוחלטת ובתדהמה שמנוצלת לצרכים פוליטיים ואינטרסנטים.
עוד לא נולדה המגפה בהיסטוריה האנושית שלא גררה לפחות שני גלי הדבקה נרחבים וסגרים בהתאם לתקופה ובכל זאת אנחנו המומים וכועסים. 

יותר מכך, במקרים מסויימים יש גלים נוספים מעבר לגל השני הקבוע בכל מגפה. 
בעולם שמקדש את הרגע הזה וזמן אמת בלבד, קשה לשכנע בחשיבות הכנת תוכניות לטווחים בינוניים וארוכים.
אי הערכות והכנת תוכניות אופרטיביות, כולל תקציביות, לתרחישי ייחוס פסימיים / סבירים / ואופטימיים, הינה אחד מהכשלים הגדולים.
אין הכוונה רק לדרגים המדינתיים, שם החובה היא מנדטורית, אלא גם למערכות העיסקיות שאינן מקדישות מספיק למחשבה ותכנון לעתיד לבוא.
בימי חשבון הנפש הבאים עלינו לטובה נהיה חייבים לתת לעצמנו דין וחשבון עד כמה נערכנו, תיכננו וגיבשנו תוכניות וצעדים מעשיים להתפתחויות העתידיות.
על משרד הבריאות לאשר לאלתר את המתווה שגובש בשיתוף הלשכה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות בכדי לאפשר לענף להערך לכל השינויים שידרשו בניהול תנועת התיירות, גם אם עדיין לא ברור מתי יאושר להכניס תיירים לארץ.
המתווה על פרטיו הטכניים ללא אישור הבאת התיירים כרגע, מתבקש והגיוני. למרבה הצער הסיבה היחידה לאי הפירסום הינם חוסר סדר ומחשבה בתהליכי קבלת ההחלטות.
העניין  מדאיג במיוחד מכיוון שמבוזבז זמן יקר שניתן לנצלו להכנות שיאפשרו הבאת תיירים בסוף השנה.
המקורות התקציביים המתדלדלים מחייבים פעולות שיאפשרו הזרמת הכנסות מחו״ל לארץ לצורך פעולות השיקום הכלכלי ובמיוחד באזורי הפריפריה שקבוצות התיירים הכרחיים לקיומם הכלכלי. 
נאחל לעצמנו ולאלו האחראים לגורלנו שנדע לקבל החלטות המבוססות היגיון ושכל ישר ובמיוחד כאלו הצופות פני עתיד ולא רק רעשי הווה.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.