"התמונה ברשת החברתית" – החוליה החדשה בשרשרת השיווק בענף התיירות

חלון עם חדר באיטליה
אחד מהנושאים הבוערים על שולחנם של מנהלי שיווק רבים בענף התיירות הוא השפעת פייסבוק על תהליך ההזמנות.
מספר סקרים שנעשו באתרים שונים מעלה כי כ-50% ממשתמשי פייסבוק מחפשים וצופים בתמונות חופשה של חברים ברשת החברתית. כמו כן ענו המשיבים כי התמונות מעודדות את הרצון שלהם להזמין חופשה .
שיתוף תמונות ברשת החברתית במהלך חופשה לא רק מאפשר למשתפים להישאר בקשר עם חבריהם בעולם הווירטואלי אלה משפיע ממש על ההזמנות בתחום התיירות בעולם הריאלי.  כבר אמרו בעבר וצדקו, תמונה שווה לאלף מילים .
 
מן הממצאים מסקרים שונים עולה כי  'השפעתה של תמונה'  רב מאוד על התוכניות, המוטיבציה והזמנות הנופש של חברי הרשת החברתית.
כאמור למעלה מ-50% ענו בסקרים שונים כי תמונת חברים בפייסבוק הניעה אותם למחשבה והזמנה של חופשה ונסיעה. המוטיבציה של החברים המעיינים בתמונת חבריהם בחופשה אינה רק החיפוש אחר רעיונות לחופשה אלא גם, ואולי בעיקר, הרצון להציץ ולדעת מה עובר על חבריהם, עם מי בילו, עד כמה נהנו ,רכילות וכו. הכל חלק ממערכות היחסים הידועות ומקובלות עוד טרם עידן הרשת החברתית.
מבטים בהודו
פייסבוק היא פלטפורמה מעולה לשילוב בין שני אלמנטים חשובים בתהליך הזמנת חופשה בענף התיירות : המלצות של חברים ותמונות .
התמונה הייתה מאז ומעולם כלי מרכזי בשיווק תיירות ויעידו על כך העלונים והחוברות המהודרות שמלווים את הענף עוד משחר נעוריו. תהליך העברת התמונות על יעדים עבר סוג של "הפרטה" וכיום הלקוחות אינם נזקקים עוד לעלונים מפוארים של חברות התיירות בכדי לצפות בתמונות על יעדי החופשה. את מרבית המידע כולל הוויזואלי מוצאים בתמונות ברשתות החברתיות ועדיף כאלו שצולמו על ידי חברים ברשת החברתית.
לתובנות אלו השלכות אופרטיביות עבור מנהלי השיווק בחברות התיירות.
התמונה ברשת החברתית הינה חוליה חדשה וחשובה בשרשרת השיווק.
לא יהיה זה מופרך להניח כי בעתיד הלא רחוק תמצא הנוסחה הקושרת בין מספר תמונות למספר הזמנות בפועל. יוצא מכך כי חשובות התמונות שמפרסמים הלקוחות לא פחות ואף יותר, מהתמונות שמפרסמת חברת התיירות באתר שלה, בעמוד האוהדים, בבלוג , חשבון הטוויטר, יוטיוב, כולן במטרה לעודד וליצור הזמנות חדשות.
תודה בנפאלית
מתודולוגיה חדשה נדרשת עבור איתור תמונות שצילמו לקוחות, עידוד לקוחות לפרסם תמונות בעמוד האוהדים של החברה, השתתפות (מנומסת ומינימלית) בדיאלוג בעמוד הפרופיל של הלקוח/חבר ומתן מחמאה (לדוגמא) על התמונה ועוד.
כמו כן  בנוסף למבצעים בעמוד האהודים במטרה לאסוף אוהדים/לקוחות חדשים, על מנהל המדיה החברתית בחברת התיירות לחפש את הלקוחות של החברה ברשת החברתית ולהציע להם חברות. מן הרגע שזאת ניתנת בהסכמת הלקוח/חבר ניתן לעשות שיתוף בעמוד הבית של החברה לתמונות שהעלה הלקוח/חבר בעמודו הפרטי .
הרשת החברתית היא הזדמנות פז לחברות התיירות לעיין מחדש בבסיסי הנתונים של הלקוחות הקיימים במערכות ניהול המשרד, לנסות לאתר את הלקוחות בזירות החברתיות השונות ולבחון דרכים חדשות לתקשר באמצעות דיאלוגים ברשתות החברתיות .
עם חברים באגמון החולה
אין ספק ששפה חדשה נוצרת בעידן הרשתות החברתיות ועל חברות התיירות להשכיל לחבר באמצעותה כלים ושיטות חדשות לקשר ודיאלוג עם הלקוחות מוכוון מערכת יחסים והזמנות בפועל



אם ההנחה המבוססת בפוסט זה נכונה הרי, שהתמונות המלוות פוסט זה עוררו עניין באשר ליעדים המופיעים בתמונות ואצל אחרים מילאו יצר סקרנות באשר ליעדי החופשות הפרטיות שלי .

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.