מהפכת המובייל בתיירות

סקרים ומחקרים שנעשו בעת האחרונה מראים חד משמעית וללא יוצא מן הכלל כי ישנה צמיחה תלולה בקרב משתמשים, בכל הנוגע לחיפוש מידע ורכישת מוצרי תיירות באמצעות מכשירי המובייל, צמיחה זו ניכרת לא רק עבור מכשירי הסמארטפון, אלא גם עבור טאבלטים ומוצרי אלחוטיים אחרים, כגון האייפוד ודומיו.

Businessman on Train Platform Text Messaging

לפי מחקר שנעשה על ידי "טריידאבלר", מטיילים אירופאים, משתמשים באפליקציות מובייל ובאתרי אינטרנט בכדי להזמין חופשות. בקבוצות הגילאים שבין 25-34, 28% מן המשתמשים אומרים שהם מזמינים את החופשות שלהם באמצעות מכשירי הסלולר.

לפי גוגל טראבל, במהלך 2012, 25% מכל החיפושים בגוגל הקשורים בתיירות, התבצעו ממכשירי המובייל. לפי התחזיות, המספר יצמח לכ- 40% עד סופה של 2013. נתונים מתוך הרבעון הראשון של 2013, שמגיעים מהסוכנות האמריקאית HeBS – מראים כי 39.5% מתנועת הגולשים לאתריה כבר מגיעה מטאבלטים או מסמארטפונים.

חשוב להבין, גם אם כיום מעשה ההזמנה עצמו, עדיין אינו מהווה את רוב הפעילות במובייל, המובייל עדיין חשוב בצורה משמעותית ברמת המחקר שמבצע הלקוח, ובתהליך קבלת ההחלטות. מה שמחייב עסקי תיירות להבטיח כי ברשותם אתרים המותאמים למובייל בצורה אופטימאלית ו/או אפליקציות המשרתות כהלכה את תהליך ההזמנות שלהם, בין אם אלה מתבצעות לבסוף בפועל באמצעות מכשירי המובייל, דרך הלפטופים, ה-PC, או אפילו באמצעות מרכזי השירות הטלפוניים.

download (1)

עלינו לתפוש ולהפנים כי מכשירי המובייל הולכים ותופשים תפקיד מרכזי ובסיסי בכל אספקט של חיי היום יום שלנו, ומייצגים הרבה יותר מסתם עוד ערוץ שיווק, החל מהשנה הנוכחית, הזמן שמשתמשים יבלו בשימוש במכשירי המובייל שלהם, יעלה על הזמן שהם מבלים בשימוש במחשבים ובלפטופים.  מערכת היחסים שלנו עם מכשירי המובייל, קרובה ואינטימית הרבה יותר מזו שיש לנו עם המחשב בעבודה, או אפילו עם הלפטופ האישי. אנו משתמשים בהם גם בזמננו הפנוי והפרטי ביותר, גם כשאנחנו לבד ולוקחים את הטאבלט למיטה, וגם בזמן שאנו מבלים עם חברים ומשפחה.

בהתאם לתפישה זו, עלינו להתייחס במלוא הרצינות לשימוש בפלטפורמת המובייל. שני טיפים חשובים לסיום:

mobile-travel-map-2183

1) אין דין פלטפורמת מובייל אחת כדינה של חברתה!

יש לטפל בסמארטפונים ובטאבלטים באופן שונה ולפתח אסטרטגיה נפרדת עבור כל אחד מהם!  

 2) יש לוודא שמייצרים אסטרטגיית שיווק למובייל שתהיה מתאימה ומתוזמנת מראש, דאגו מראש לתקציב המתאים.

אם כבר מאוחר מדי עבור 2013, סימן שזהו בדיוק הזמן המתאים לתכנן את האסטרטגיה עבור 2014!

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.