אז מה מניע את העולם

לא אהבה, לא כסף, לא שנאה ולא אידיאלים. את העולם מניעים כוחות אדירים המתחבאים אצלנו בתוך הבית, במשרד וכמעט בכל מכשיר שאנחנו משתמשים בו.
את המשפט האלמותי של ג׳ון לנון ״כל מה שאנחנו צריכים זו אהבה״ החליפה מציאות מרגשת הרבה פחות. בסיסי נתונים, הרים אדירים, אוקיינוסים ויקומים אינסופיים של נתונים מניעים את העולם ובתוך כך את התודעה האנושית הכללית וגם את זו האישית שלנו. 
אם בעבר תאורי אנשים הפכו לציורים מרהיבים, הרי שהיום את בני האדם ניתן ״לצייר״ באמצעות אלוגריתמים (מרהיבים לא פחות).
ניתן היום לתאר בני אדם כסה״כ של נוסחאות מתמטיות הנובעות מדפוסי הפעולה והתגובות שלהם אל המציאות כפי שמשתקפת בעיניהם הסובייקטיבית והאישית ע״י מרבית המכשירים האלקטרוניים איתם הוא בא במגע.
אינטליגנציה היתה בעבר שייכת לשכבות האצולה והיום מקדשים כולם את ״האינטליגנציה המלאכותית״ הנטועה עמוק ב״מוחם״ של המחשבים ברחבי העולם.
ואיך כל זה קשור למארגני התיירות הנכנסת?
אם בסיסי נתונים הם ״מכרות הזהב״ המודרניים ומושגי כריה היגרו ממחצבי היהלומים והזהב שבאדמה לכריית נתונים והסקת מסקנות מבסיסי נתונים, הרי שמתבקש שגם אנחנו נצא לכרות נתונים בחצר ביתנו הקטנה.
עסקי התיירות עמוסים בנתונים על דפוסי הפעולה של המשרד, של הלקוחות, של המוצרים, רמות רווחיות ועוד ועוד.
סוכני הנסיעות נחשבים כפועלים חרוצים במיוחד באיסוף נתונים עבור הספקים: מלונות, חב׳ תעופה ועוד, אולם אינם משכילים לארגן את כלל הנתונים שנאגרו לאורך השנים במערכות ההזמנות והחשבונות בכדי לאתר ולגבש דפוסי פעולה ופעילות אצל כל הגורמים הרלוונטיים לעסק, פנים ארגוניים וחיצוניים, לשעות פוריות גבוהות של צוות המשרד, שעות ימים וחודשי שיא של קבלת הזמנות משווקים מסוימיים ולקוחות מסויימים הכל על צירי הזמן והקשרים ועוד.
בכל יום אנחנו נכנסים למשרד וכאילו מתחילים מבראשית למרות שבסה״כ דפוסי הפעולה שלנו צפויים וחוזרים על עצמם, גם בין הלקוחות ניתן לאתר דפוסי תגובה להצעות וניהול מו״מ.
החזון שכל הפעולות בעסק יהפכו לנוסחאות מתמטיות רחוק, אולם יקל עלינו להסכים שאחרים כבר מזמן מביטים עלינו מבעד לנוסחאות וחישובים.
העת הגיעה לנסות ולכרות חכמה ומסקנות עסקיות מבסיסי הנתונים הרבים המפוזרים במשרדים כיום.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.