החיים זה אדום או ירוק

גדלנו על האמרה שהחיים זה לא שחור או לבן מסתבר שהחיים הם ירוק או אדום.
מדיניות האדום ירוק שהשתלטה על השכל הישר בתהליך קבלת ההחלטות, מסמנת תפיסת ניהול של ״הכל או לא כלום״ מבלי להתחשב במורכבות המתבקשת בחיים בכלל ובשעת הסערה שמתגוללת עלינו בפרט.
ההיסטריה הכללית, לא רק בישראל, כבר גרמה ועודנה גורמת לנזקים בסדרי גודל טיטניים בכל רבדי החיים והכלכלה.
ככל שחולפים הימים ונערמים הנזקים שלהם השלכות בריאותיות מזיקות לא פחות מהקורונה, מחפש העולם דרך לרדת מהעץ עליו טיפס.
עד לפני כמה שבועות כל נפטר מנגיף הקורונה היה מוכרז בראש החדשות כחלל במערכות ישראל. שמו ומשפחתו היו מושאים לכתבות פרופיל.
בשבועות האחרונים הפסקנו לדעת במדויק את מספר הנדבקים / חולים קשה / מונשמים ועוד חלקיקי נתונים סטטיסטיים.
למרות היאוש הרב מסביב נדמה כי מתקיים תהליך של הכשרת הלבבות לחזרה מסוימת לנורמליות שעדיין נתפסת כבלתי אפשרית.
״הזחילה הירוקה״ גם אם היא נעשית טיפין טיפין היא חשובה ומסמנת תחילתו של תהליך שבהכרח אינו עומד בציפיות.   
הלחץ הרב שאנו מפעילים בהופעות בכל במה אפשרית מתחיל לתת את אותותיו וממצב של ״אדום כהה״ מתחילים דיונים שאינם שוללים על הסף את נושא כניסת קבוצות התיירות.
כזכור, הציגה הלשכה מתווה שלמיטב הערכתנו בטוח יותר מאישור הכניסה הצפוי לישראלים שיחזרו ממדינות ירוקות ללא בדיקה ובידוד כלל.
דרישתנו החוזרת לקבלת תשובות מספריות באשר לרמת הסיכון בתנועת תיירים אשר יערכו 3 בדיקות בתוך תקופה של עשרה ימים, טרם נענתה אולם היא מצליחה להתנחל לאחרונה אצל מקבלי ההחלטות.
אנו תקווה להיות אנשי בשורה בקרוב למתווים, אמנם צנועים ומוגבלים, שיהוו ״כחלוץ לפני המחנה״ ויסמנו תחילתו של תהליך שילך ויתעצם ככל שיחלוף הזמן.
מיד לאחר סוכות יתרוקנו מרבית אתרי התיירות ובתי המלון ובמיוחד בפריפריה ואין בליבנו ספק שהלחץ יאיץ תהליך קליטת קבוצות מנוהלות ״קפסולתית״ ע״י חברי הלשכה.
הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.