הֲבֵל הֲבָלִים אָמַר קֹהֶלֶת, הֲבֵל הֲבָלִים הַכֹּל הָבֶל.

״דִּבְרֵי קֹהֶלֶת בֶּן-דָּוִד, מֶלֶךְ בִּירוּשָׁלִָם. הֲבֵל הֲבָלִים אָמַר קֹהֶלֶת, הֲבֵל הֲבָלִים הַכֹּל הָבֶל.  … וְזָרַח הַשֶּׁמֶשׁ, וּבָא הַשָּׁמֶשׁ; וְאֶל-מְקוֹמוֹ-שׁוֹאֵף זוֹרֵחַ הוּא, שָׁם… כָּל-הַדְּבָרִים יְגֵעִים, לֹא-יוּכַל אִישׁ לְדַבֵּר; … מַה-שֶּׁהָיָה, הוּא שֶׁיִּהְיֶה, וּמַה-שֶּׁנַּעֲשָׂה, הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה; וְאֵין כָּל-חָדָשׁ, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. יֵשׁ דָּבָר שֶׁיֹּאמַר רְאֵה-זֶה, חָדָשׁ הוּא:  כְּבָר הָיָה לְעֹלָמִים, אֲשֶׁר הָיָה מִלְּפָנֵנוּ.״
צדק קהלת אז וגם היום- הכל הבל, מה שהיה הוא שישנו ואין חדש תחת השמש.

שוב אנחנו מופתעים והמומים מהצפוי והברור מאליו, חווים את ההווה בעוצמה המשתיקה את ניסיון העבר ומערפלת את העתיד.
יעברו עוד ימים מעטים וזיכרון הימים המטלטלים שעוברים על ישראל יעומעם בתודעתנו ונשוב אל שבלוניות חיינו, כך היה וכך יהיה עוד פעמים רבות בעתיד.
החיים בישראל אפשריים ונוחים באמצעות כישרון מיוחד שפיתחנו- לשכוח את מה שהיה על ידי התאוננות על מה שיש וציפייה מופרזת למה שיהיה. 

סוף העולם ותחילתו חלים בכל יום מחדש וכך גם בעולמנו התיירותי.
בקרוב יכריחו אותנו אומות העולם להפסיק את האש ואנחנו נוכל לשוב לענייננו הלא פתורים בעניין קבוצות התיירות האמורות להגיע אל הארץ כבר בסוף חודש זה.
אתמול פירסם משרד התיירות ״קול קורא״ (כל הפרטים במדור מיוחד מטה) לפיו בשבוע הבא תיפתח הרשמה למעוניינים להשתתף בפיילוט שיכלול 20 קבוצות בלבד. הבחירה תיעשה בשיטת כל הקודם זוכה.
לאחר הפיילוט, צפויה תחילת תנועה קבוצתית ממספר בלתי מבוטל של מדינות שאינן מוגדרות אדומות.
כבר עתה ברור שתחילת העבודה לא תהיה חלקה. התיאום בין משרדי הממשלה, תהליך הבדיקות הרפואיות, הסרבול בהגשת הבקשות ועוד, יבטיחו גיהינום בירוקרטי לנו ולתיירים בדרכם אל הארץ וממנה.
כידוע, ארץ ישראל נקנית בייסורים (מסכת ברכות) ועל כך אומרת הגמרא- דבר שנקנה ע"י ייסורים הוא נקנה ממש. מה שאנו מקבלים במתנה בקלות אינו ממש שלנו. על קיום האמור יקפידו ״רבני הבירוקרטיה״ עבורנו, בבואנו להשיב חיים לעסקים שלנו ולאלפי העסקים הפזורים ברחבי הארץ וממתינים לתיירים הנכספים.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.