כל מה שרציתם ולא ידעתם לשאול על מיתוג

רוב האנשים חושבים שמיתוג כולל בתוכו את האלמנטים הבאים: לוגו, סכימת צבעים ועיצוב אתר, אזכורים של המותג, קישורים ופופולאריות בסושיאל, נראות SERPs, קמפיינים של מודעות וכד'. אבל למעשה כל אלה שייכים לטריטוריה השיווקית, והם רק מגרדים את פני השטח של תהליך המיתוג.

מה ההבדל בין שיווק למיתוג?: שיווק הוא סדרה של תהליכים וכלים המקדמים את העסק שלך. זה כולל SEO, מדיה חברתית, PPC, חיפוש לוקאלי, מובייל ושיטות וכלי קידום מסורתיים. מיתוג, לעומת זאת, מתייחס לתרבות העסק, למסר שמוביל ושלט בו. בלבול בין שיווק למיתוג הוא רק אחת מהקונצפציות המוטעות לגבי מיתוג. להלן כמה מהקונצפציות השגויות הנפוצות: 

1: מיתוג זה שיווק, פרסום, קידום וכד' – כאמור, שגוי – מיתוג זה דבר עמוק יותר, שמורכב מהזהות שלך, הקול שלך, המסר שלך – מיתוג הוא התהליך בו אתה מגדיר את הדברים האלה.

2: אני הסמכות האולטימטיבית בכל הנוגע למותג שלי – האמת היא שבעוד שאתה נותן את הטון, קובע את הקווים המנחים – בסופו של דבר, הלקוחות שלך הם שיגדירו את המותג.

3: יש נוסחה להצלחה של מיתוג – אמנם דברים רבים בשיווק אונליין ניתנים למדידה, אבל זה לא אומר שלכל דבר יש נוסחה. למיתוג אין נוסחה, ועדיין אאפשר להתנחם: הצלחה של מיתוג ניתנת למדידה בקלות. 

איך ניגשים למיתוג בצורה נכונה?  על מנת ליצור ולבסס מותג חזק, אתה צריך לשאול את השאלות הבסיסיות ביותר, וזאת עוד לפני שאתה מתחיל לתכנן את האסטרטגיות השיווקיות שלך:

הגדר מטרה: שאל את עצמך למה בניתי את העסק? למה אני פונה לקהל היעד הזה? התשובות שתיתן לשאלות האלה יעזור לך להגדיר ולגבש את המטרה שלך (התשובה של וולט דיסני, למשל, "אנו רוצים להעניק שמחה לילדים בכל מקום").

בחר את הזהות המותגית ואת הקול שלך: איך אני רוצה להיתפש? האם אני רוצה להיות נגיש וקז'ואלי או פורמאלי? שאל את עצמך האם תוכל להישאר נאמן לזהות הזאת לאורך זמן. השאלה האחרונה חשובה במיוחד כי הלקוחות שלך יחפשו זהות מותגית עקבית ומהימנה, והיכולת שלך להישאר נאמן לזהות המותגית עשויה לעשות את כל ההבדל בנאמנות הלקוחות.  

הגדר את הערכים שלך: אחרי שהגדרת "מה אתה" הגיע הזמן להגדיר "מי אתה". הערכים שלך יקבעו מי אתה כמותג.  ערכים יציבים תעזור לך להפוך לעקבי, ולשרת את העקרונות המנחים של החברה שלך. (Zappos, למשל, עושים עבודה טובה בהקשר הזה, יש להם 10 ערכי ליבה)

תרבות ארגונית: האינטגריטי שלך כארגון תלוי בתרבות הארגונית שאתה מטפח בתוך העסק שלך. עובדים שמחים הם פרודוקטיביים יותר ומלאי להט ומסירות. לכן חשוב להחליט איזו תרבות ארגונית אתה רוצה לעודד. התרבות הארגונית של גוגל, לדוגמה, ידועה בעידוד היצירתיות והחדשנות, הם נותנים לעובדים שלהם זמן ומשאבים והמדיניות הזאת סוללת את הדרך למוצרים חדשניים כמו גוגל גלאס.

לתקשר את המותג לקהל היעד: לבסוף אתה מגיע לרגע בו השיווק נכנס לתמונה – כעת אתה צריך להחליט איך אתה רוצה להציף את המותג שלך למודעות. הצעדים הקודמים יחד עם מחקר שוק ואנליזה  יקבעו איך ומתי תתקשר את המותג שלך לקהל היעד.

דבר אחרון חשוב: מיתוג אינו דבר חד פעמי שאתה עושה רק בתחילת בניית העסק שלך. זהו מאמץ מתמשך שמקדים כל תהליך ותהליך בפיתוח העסק. מיתוג מצריך מסירות ונאמנות המשתקפים לאורך זמן בעבודה שלך. בשורה התחתונה – הצלחת מותג נבחנת ביכולת לרכוש לקוחות נאמנים, שבבוא הזמן יהפכו לשגרירי המותג. 

למאמר המלא באנגלית הקליקו

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.