פחד זה בושם יהודי ידוע וחביב

נדמה שהדימיון מתקרב לרגע בו יכריע את המציאות והאפשרות להבדיל ביניהם תהפוך לכמעט בלתי אפשרית. קצב האירועים וההתפתחויות הופך את הימים הקרובים לעתיד רחוק ואת העתיד בכלל לחידה בלתי פתורה. 
פחד הוא בושם יהודי ידוע וחביב, במיוחד על קברניטי המדינה שלא מפסיקים להזליף ממנו על כל תחומי חיינו ובמיוחד על תחום התיירות.
בני אדם נוהים אחרי אלו שמפיצים חדשות מאיימות ופחדים. במיוחד אם חדשות אלו מחזקות חששות שכבר קיימים בתוכם. 
אנחנו מאבדים את השליטה על עצמאות המחשבות שלנו והתודעה שלנו הפכה לתיבת התהודה של סיסמאות וחששות שאינן מבוססות בהכרח שפולשות למוחנו ללא הרף.  
דעות וסיסמאות הפכו לבסיסי הנתונים לקבלת ההחלטות לעניין התיירות. 
למרות שמדינת ישראל (בדומה לצפון קוריאה כנראה) מנהלת מדיניות של אפס תיירות נכנסת וכניסת זרים באמצעות וועדות חריגים בלבד, עדיין ממשיכים להפיץ החלטות על ״הידוק הסגר״ בנתב״ג על תחום התיירות הנכנסת. 

הידיעות הכוזבות לא יכולות לשנות עובדות מספריות ברורות. 
בניגוד גמור להבנה שהשתרשה בציבור ואף נאמרה על ידי שר האוצר העובדות הן: 

  • מאז מרץ 2020 נכנסו כ-15,000 אלף תיירים בלבד לישראל. 

  • כל מאות האלפים שדווחו בהודעות שר האוצר והממשלה נכנסו באמצעות ועדות החריגים. 

  • הלמ״ס סופר כל ״זר״ כתייר ולכן כל מאות האלפים שנכנסו אינם תיירים המהווים חלק מכלכלת התיירות הנכנסת. 

  • יש ״רק״ 376,000 ״תיירים״ בשנת 2021 לעומת 4.5 מיליון ב-2019, אמר שר האוצר, וזאת מהסיבה הפשוטה שמדינת ישראל אוסרת כניסת תיירים בחוק ומתירה כאמור כניסת זרים באמצעות ועדות חריגים בלבד. 

הביקושים לישראל קיימים וקשיחים אחרת לא היו מארגני התיירות הנכנסת ממשיכים להעסיק את מומחי השיווק לשמר את הקשר עם חו״ל. 

למרות מדיניות ״אפס תיירות נכנסת״ מאז מרץ 2020 לא נמנעו כניסת כל הווריאנטים האפשריים לישראל ורמת ההדבקה והתפשטות התחלואה אינה טובה יותר משאר העולם. 
לסיכום ניתן לקבוע בוודאות גמורה שמדינת ישראל נחשבת לנורמלית בעיקר בעיני עצמה. 
 

מצער מאוד שהנתונים האמיתיים אינם מופיעים לפני שר האוצר ולכן טעה בציטוט המספרים כמו גם בהגעה למסקנה שאין עתיד לענף התיירות. 
עתידו של ענף התיירות בעולם אינו מוטל בספק. רגע לפני המשבר היו ביקושי עודף בכל העולם כולל ישראל. התחזיות היו ועדיין שרירות כי תנועת התיירות בעולם תוכפל בעשרים שנה הקרובות. אזור המזרח התיכון צפוי להוביל באחוזי גידול תנועת תיירות יחסית לאזורים אחרים בעולם. 
ואידך זיל גמור. 

לא נעלבתי מאמירתו של שר האוצר ששלח אותנו לחפש עבודה במקום אחר. היה ברור כי העובדות והנתונים הנכונים אינם מונחים לפניו. 
תקוותי הגדולה כי האמירה תהיה תקפה גם לשירות הציבורי וכל מי שלא יעיל או מיותר, ישלח גם הוא לחפש עבודה במקום אחר. 
אם אנחנו מיותרים (למרות המספרים, העובדות, התרומה המוכחת לכלכלה ורמת הפיריון מהגבוהות ביותר) איתנו צריכים ללכת גדודים וחטיבות של פקידי מדינה. 

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.