מתיחת גבולות מימד הזמן

החלטת הממשלה להקצות 30 מיליון שקלים עבור הוצאות קבועות ותחזוקת משרדים עבור חודשים יולי-דצמבר 2021, פורשה בצמצום ע״י גורמי המקצוע ועלה החשש כי ההגדרה המצומצמת עלולה לפגוע במיצוי התקציב במלואו על ידי חברי לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל.
בפגישות שקיימנו עם נציגי החשכ"ל והאוצר, סוכם והובטח באופן ברור וחד משמעי כי הסכום כולו וללא יוצא מן הכלל יגיע לידי מארגני התיירות הנכנסת.
בדברי ההסבר שהוגדרו בהחלטת הממשלה בנוהל התמיכה נכתב: ״הנוהל בגין הוצאות אחזקת משרד"- דמי שכירות וניהול להנהלת הבניין, שירותי אינטרנט, תוכנה וטלפוניה, חשמל, מים.
הלשכה הביעה את עמדתה, כי כל ההוצאות המוכרות ע״י רשות המיסים לאחזקת המשרד צריכות להיות מקובלות בתמיכה האמורה עבור חברי הלשכה.
בדיונים בהם השתתפו גם היועצים של משרדי התיירות והאוצר נטען כי האפשרות לפרשנות מרחיבה בהחלטת הממשלה הקיימת מוגבלת. לאחר דין ודברים ביקשו אנשי האוצר ומשרד התיירות לקבל את הרשימה המלאה המבוקשת על ידנו. הרשימה הועברה ועתה אנו ממתינים להחלטה המראה מה יהיו הסעיפים להגשה.
נוהל תמיכות מחייב הוכחת הוצאות ולכן בקשתנו לנוסחה כפי שהיה בחוק הקורונה נדחתה.
סיכום ביניים: במתכונת הנוכחית בנוסח והפירוש שנותנים אנשי האוצר והתיירות להחלטת הממשלה ודברי ההסבר המצורפים, גם לאחר שיתקבלו חלק מבקשותינו להוספת סעיפים מוכרים לאחזקת המשרד, במסגרת ההחלטה עדיין קיים חשש שחברי הלשכה לא יוכלו למצות את מלוא הסכום.
חשש זה מתפוגג עם ההתחייבות החד-משמעית כי הסכום כולו יגיע בסופו של דבר לידי המארגנים.
אני שמח לציין כי אנשי משרד האוצר באגף התקציבים יחד עם אנשי משרד התיירות האמונים על הביצוע בפועל משתפים פעולה מתוך כוונה אמיתית לסיים את הטיפול בהקדם.
שר התיירות יואל רזבוזוב דוחף ומסייע ובקרוב תיפגש אתו ההנהלה לדיון בתוכנית העבודה לשנת 2022, כולל דרכים לחידוש הקשר ומאמצי השיווק מול השווקים בחו״ל.

הדיונים עם הממשלה בסוף ינואר 2022 עבור כספים שהיו אמורים להיות משולמים בחודש יולי 2021,

מהווים תעודת עניות ליעילות המערכת ביישום החלטותיה.
מדהימה ומקוממת העובדה כי כאשר נדרשים המארגנים להגיש דוחות וכו' למדינה, מקפידה המדינה על דרישות עמידה בזמנים השאולות מעולם התעופה. כל איחור של יום או מספר ימים בודדים נדון באריכות והקפדה על קוצו של יוד.
ומהצד השני כאשר הדברים קשורים לאחריות המדינה לבצע, נמתחים גבולות הזמן למימדים מעולמות המדע הבדיוני.
שורה תחתונה ובקיצור
האם מארגני התיירות יקבלו תשלומים עבור חודשי יולי- דצמבר 2021? התשובה היא כן.
האם ישולם הכל ובתשלום אחד? התשובה היא כנראה שלא.
התשלומים על סך 30 מיליון ש"ח כנראה ישולמו בנהלים משלימים.
מתי יגיע הכסף? הערכה בלבד, חלקו בתוך כשלושה חודשים, כל מה שיוגש במסגרת המאושרת עבור חודשים 7-12 בתשלום אחד והשאר לאחר מכן.
הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.