אור ירוק למדינה אדומה – ציון דרך משמעותי בהתפתחות התיירות לישראל

הודעת סעודיה על פתיחת המרחב האווירי שלה וההסכם המתרקם עם האמירויות, מהווים ציוני דרך דרמטיים גם בזוית הרלוונטית לתיירות הנכנסת. חברת התעופה האמירטית ידועה מאוד בכל פרמטר ובדרך כלל לטובה. כניסתה לשוק הישראלי בקרוב, כך עפ״י הפירסומים, מהווה דרמה לא פחות מכך. האמירויות עסוקים בהפיכת ארצם למרכז עולמי בכלל כולל למעבר סחורות ונוסעים. בכך הם מתחרים ראש בראש עם הטורקים שלהם שאיפות דומות לחלוטין. כניסתה של חברת התעופה האמירטית לא אמורה היות רק ״עוד טיסה״ בלוח הזמנים. בדרך כלל החברה פועלת באגריסיביות רבה מאוד בכניסה לשווקים כאשר כוונתה להפוך להיות גורם מרכזי ומשמעותי כפועל יוצא מאסטרטגיית מרכז עולמי למעבר נוסעים וסחורות. לעניין התיירות הנכנסת המשמעויות יכולות להיות מרחיקות לכת. בקליפת אגוז ניתן לומר הרבה יותר דרכי אויר ויעדים מהעולם יוכלו להגיע לישראל ובקלות רבה יותר. על משרד התיירות לעשות בשלב ראשון את הברור מאליו ולמפות את היעדים בהם חברת התעופה האמירטית חזקה ומובילה והם צריכים להיכנס לתוכנית העבודה של שווקים פוטנציאלים 
ביניהם מדינות שכבר מגיעות, אולם המספרים קטנים לאור המורכבות של מסע הנסיעה לישראל דרך עמאן וכו'. חברי הלשכה כבר מתכננים שיתופי פעולה עם העמיתים מחו״ל. חבילות תיור אזוריות שעד היום ״רע הכרחי״ צריכות לעבור למרכז סל המוצרים. לנושא גם חשיבות אסטרטגית עבור מדינת ישראל. לפני פרוץ משבר הקורונה פגשתי סוכן סעודי בעל דרכון קנדי בישראל אשר ״חלם״ על היום שיוכל לעבוד עם ישראל. לא עברו ימים רבים ויצא שבמסגרת תפקידי באופט״א ייצגתי את סעודיה בנושאים הקשורים למועדי התשלום של סוכני הנסיעות שם מול ארגון חברות התעופה יאט״ה. גם נרשמה התלהבות לעבוד בעתיד עם ישראל. כזכור סעודיה הכריזה על תוכנית 2030 לפיה עד אז תשנה המדינה את התמהיל של פעילותה הכלכלית כאשר התיירות תהווה נדבך מרכזי.

 

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.