ששה סוגי פוסטים בפייסבוק שמסייעים לייצר לידים

לפי ה – State of Inbound Marketing Report לשנת 2013, 52% מכל המשווקים ברשת יצרו השנה לידים (Leads), שמקורם בפייסבוק. אם נביט על אותם הנתונים  מן הצד השני, נוכל לראות כי- 48% מכלל המשווקים ברשת לא ייצרו לידים שמקורם בפייסבוק. בין אם אתם שייכים ל 52% שייצרו לידים דרך פייסבוק או ל- 48% שלא עשו כן, סביר להניח שלא יזיק להגביר את מאמצי ייצור הלידים שלכם.

מהו ליד

מהו ליד?

הגדרה זו משתנה בהתאם לסוג העסק ותהליך המכירה, אשר יכול להיות בעל אופי שונה עבור נישות שיווק שונות.  ככלל, "ליד" הינו אדם אשר בדרך, צורה או אופן מסויימים, מראה התעניינות במוצר או שירות מסוים על ידי מסירת הפרטים שלו (כתובת, מייל, טלפון וכו').  הבעת עניין זו יכולה להתבצע במספק דרכים: מילוי טופס, בקשת דמו, מילוי סקר ועוד ועוד.

חשוב – לחיצה על סימן "לייק" בפייסבוק, אינה בהכרח ליד. אנשים יכולים לחבב פוסט ממגוון רב של סיבות שאינו קשור בהתעניינות במוצר/ שירות.

סוגי לידים שניתן לייצר בפייסבוק:

1) לידים ישירים: נוצרים על ידי שיתוף תוכן המקשר באופן ישיר לטפסים באתר העסק בו המבקרים יכולים להשאיר את פרטיהם.

2) לידים עקיפים: נוצרים על ידי שימוש בפייסבוק לפיתוח שיח. לדוגמא: שיתוף פוסט בבלוג שמכיל קריאה לפעולה שתכליתה הגעה לדף נחיתה, בלינק הממוקם בתחתית הפוסט.  חשוב – שימוש בלידים עקיפים הופך את הנוכחות שלך בפייסבוק לידידותית ומזמינה הרבה יותר.

ששה סוגי פוסטים:

1) השתמש ב"קריאה לפעולה" ((Call for action בתמונת הכיסוי (Cover) שלך: מוקדם יותר השנה הסירה פייסבוק מרשימת ההנחיות שלה את הסעיף האוסר על קריאה לפעולה בתמונת הכיסוי או בכיתוב שלה. שינוי זה, פתח דלת למגוון אפשרויות שונות ליצירת לידים באמצעותה.

2) שימוש בלינקים בכיתוב תמונה: לפי מחקרים ופרסומים שונים – תמונות בעמודי פייסבוק זוכות לכ-53% לייקים יותר מאשר פוסטים ללא תמונה. ודאו כי אתם משתמשים בתמונות שמייצרות הזדמנויות ללידים.

3) צ'אטים בפייסבוק: צ'אטים בפייסבוק הנם מפגש וירטואלי של משתמשי פייסבוק לדיון בנושא משותף, יש אפשרות לארגן צ'אט תחת כל נושא שתבחרו. ייצור הלידים במקרה זה מתרחש כאשר משתפים לינק לדף נחיתה במסגרת הצ'אט, הזדמנות לכך יכולה להיות מתאימה במסגרת של מענה לשאלה על ידי שיתוף לינק לבלוג, ebook, או כל מקור אחר למידע. בנוסף, יש אפשרות ליצור לידים על ידי השתתפות בצ'אטים של אחרים. חשוב: לזכור לעשות זאת בדרך מועילה ומסייעת שלא מותירה רושם של פרסומות או ניסיון למיצוב עצמי שיחשב כספאם.

Webinar

4) ארועי וובינאר (Webinars) באמצעות הפייסבוק – אם החלטת לארח וובינאר* , כדאי ליצור לידים עבורו באמצעות פתיחת אירוע בפייסבוק בדרך זו, ברגע שהזמנת מיש

הו לאירוע הוא יקבל הזמנה להרשמה לאירוע, זוהי הזדמנות לייצר קישור בדף נחיתה נפרד עבור ההרשמה.  בונוס נוסף הוא: אירוע (Event) בפייסבוק הנו בעל נראות ויזואלית גבוהה יותר מזו של פוסט רגיל.

5) פרסום ממוקד להרחבת הגישה ללקוחות רלוונטיים –  פייסבוק מציעה אפשרויות מיקוד מתוחכמות מאוד שיכולות לסייע להגיע לקהל היעד הנכון ולהציע להם תוכן שימצא חן בעיניהם ויזכה ללייקים והתייחסות. מדובר אמנם בשירות בתשלום, אך מכיוון שלא מומלץ לנקוט בגישת "שלח לחמך על פני המים" בכל הקשור לאסטרטגיית הפרסום שלך, השימוש בפרסום ממוקד  בפייסבוק הוא כדאי. חשוב לזכור כי דווקא את ההחזר על ההשקעה בפרסום בפייסבוק קל מאוד לבדוק ולהוכיח, וכראייה, לפי מחקר טרי של ה eMarketer, 64% מהמפרסמים בארה"ב העלו את תקציב הפרסום שלהם ברשתות החברתיות במהלך 2013.

6) הוספת "טאבים" וטפסים – אפשרות יעילה נוספת לאיסוף אינפורמציה בפייסבוק היא להציב את טפסי "צור הקשר" בעמוד הפייסבוק עצמו. ניתן ליצור טפסים מותאמים לטאבים שימוקמו בעמוד שלכם (יצירת "טאבים" כאלה מחייבת סיוע של איש מקצוע בעיצוב וביצירת הקוד).  מכיוון שטפסים בפייסבוק משרתים את אותה מטרה כשל עמוד נחיתה, כדאי לצרף אליהם תמריץ לשיתוף האינפורמציה  – קבלת קופון או תוכן חינם, למשל. היתרון הגדול במיקום הטפסים בעמוד עצמו הוא: המשתמשים לא צריכים לצאת מן הפייסבוק כדי להשאיר את הפרטים שלהם.

* וובינאר (לפי Wiktionary) הנו – סמינר אינטראקטיבי המתנהל ברשת, לרוב באמצעות פרזנטציה המועברת בשידור חי, הרצאה, או סדנה המועברת בזמן אמת, כאשר המשתתפים לוקחים בו חלק באמצעות צ'אט, שיחות וידאו, שיתוף קבצים, או שאילת שאלות באמצעות מיקרופון.

הקטגוריות
על כותב הבלוג

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת.

 

Managing Director at ISRAEL TRAVEL AGENTS ASSOCIATION.

Interests: Travel&Technology, Travel Agents, Search Engines, Social Media, Mobile ,Real Time Web, Photography, Nature, Desert

Tel Aviv ISRAEL

טוויטר
Ultimate Twitter Feed
פייסבוק
תגיות
השינויים התכופים וחוסר היציבות בתהליכי קבלת ההחלטות גורמים לחוסר נוחות וכעס מוצדקים. מצד שני, אין סיכוי שההתנהלות הזאת תחלוף בקרוב וכדאי לקבלה כעובדה מוגמרת. 
הצעקה הופכתְ לדרך המרכזית שאנחנו מתקשרים ומעבירים מסרים. אמסלם מבין שאם היה כותב מאמר דעה על מה שהוא חושב על ביתְ המשפט לא היינו מקשיבים (הוא כנראה צודק). אז הוא צועק ומגדף ומקבל את תשומת ליבנו. אמסלם הוא המראה של תשומת ליבנו.
המשבר הוא השגרה הרגילה
משברים במדינת ישראל הם השגרה הרגילה. תקופות רגיעה ושגרה הם היוצאים מהכלל. בכל זאת במדינת ישראל עד היום אין תכניות מוכנות מראש למצבי משבר כלכליים הנובעים ממלחמות, משברים גאופוליטיים או קורונה.